Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under februari 2011

Av Ann - 4 februari 2011 09:18

Men nu verkar det ändå ha lugnat sig lite...

Mellis var tydligen på sitt surhumör idag för hon lät inte Hilma komma in och äta, så jag fick ta ut hö till henne...


Ganska pigg är jag ivarjefall idag så stallet är redan fixat, så nu ska jag nog ändå ta det lite lugnt.

Såg uppgiften som jag ska göra eftersom jag missade innedagarna i Karlstad och förvånansvärt nog så tycker jag den verkar intressant att göra!

Det är väl att överdriva att säga att jag ser fram emot att göra den, men jag har faktistkt inte något emot att göra den!


Idag är det cellprov som står på schemat... inte så kul... men jag är mer rädd för cancer än vad jag tycker det är obehagligt att gå till stjärtdoktorn så... alternativet att inte gå dit finns liksom inte... men skänk mig gärna en tanke i eftermiddag..!


Har på senare år kommit på att jag älskar orkideér,

från att inte ha gillat dem alls...

 

Så här är en av dem som blommar just nu! 


Tjingeling!

Av Ann - 3 februari 2011 18:22

återvänder...

Är faktiskt, tro det eller ej, piggare nu!

Kände mig inte så pigg idag på dan, men efter lite slummer och titt på film i soffan så är jag faktiskt förvånandsvärt pigg nu!


Och det känns ju bra för imorgon ska jag gå och ta cellprov och på lördag är det poolspel för Tim.

Och eftersom jag ska stå och sälja på poolspelet mellan 12.30-14.00 så är det ju bra om jag är hyfsat pigg.


Hästarna är det inte mycket att säga om... de är fixade och klara men jag kan inte skryta med att ha gjort så där alldeles jättemycket med dem de sista dagarna...

Tog med mig kameran ut idag men det blev bara ett enda kort taget...


Det här...

  

tyvärr blev det inte så bra som det kunde ha varit för han gjorde de högre skolorna ovan mark, men slutade förståss då jag kom med kameran...

Fast... man ser ju på manen att han kommer ovanifrån!   


Nej, nu är det Nicke Nyfiken på film så nu ska jag bänka mig i soffan igen!

Ha en trevlig kväll!

Av Ann - 3 februari 2011 08:44

slö dag... pigg i skallen, trött i kroppen, jag hoppas verkligen att det går över snart...

Men denna dagen är gråare än gårdagen.

Det droppar och smälter överallt och när jag hör fågelsången så kan jag nästan få mig själv att tro att det är vår...


Har nu ringt till veterinären som ska komma ut nästa vecka och göra den andra vaccinationen av influensavaccinet på Merlin.

Det blev ju så tokigt att han inte vaccinerades samtidigt med influenensan och stelkramp eftersom han gjorde illa sig.

Därav en extra veterinär gång... men det gör man ju så gärna...

Hursom så ska Mellis få sin årliga vaccination då också för det är snart dags för den, hon ska ha den i början av mars. 


Nähe... om man skulle ta och lägga sig i soffan och titta på någon film kanske..?


Kanske med en sån här kanske, bara för att jag tycker synd om mig själv?



Goförmiddag!


  



Av Ann - 2 februari 2011 10:25

Jag är uttråkad.

Barnen är på förskolan och skolan och jag trodde jag skulle tycka att det var skönt att vara själv och vila, men nu är jag uttråkad.

Huvudet är inte så trött som kroppen... för jag fick sova i natt.

Tack hostmedicinen!

Det är fint väder men det svider när jag andas ute... fast det blir nog bättre när solen har värmt upp så det har blivit lite varmare i luften.

Så undra vad jag ska hitta på idag..?

Lägga mig och titta på tv?

På någon av alla mina kanaler?

Tror vi har hela 6 stycken...


Annars har jag väl inte så mycket att skriva om just nu...

Jo, vad jag har i min handväska!

Men jag har ingen handväska, men väl fickor i min jacka!

Så... detta är vad jag hittade där!


  

Nässpray

lipsyl

telefon

gammal handlingslista

två barnalvedontabletter

två tamponger

tuggummi

läppglans av nåt slag som jag inte använt på evigheter

två förpackningar näsdukar

plånbok


Det var ifrån min "vanliga" jacka.

I min stalljacka hittade jag endast en öppnad förpackning med våtservetter, som jag hade när Merlin var dålig i magen...


Goförmiddag!

150

Av Ann - 1 februari 2011 16:19

Ikväll skulle jag ha packat och fixa inför min resa imorgon.

Men...

Jag kommer inte iväg till Karlstad imorgon.

Skulle bjuda min "hästskötare" på lunch på Dinners, men orkade knappt med lunchen själv och då insåg jag att någon resa till Karlstad var inte att tänka på...

Så nu har jag avbokat hotellrum och pratat med lärare.

Men... 150 högskolepoäng såg jag ändå att jag hade pluggat till mig och dem är jag såååå galet stolt över!

   

Kan ärligt tala om att det ligger en hel del slit bakom de poängen..!


Har också pratat med Vårdcentralen och fått lite nya hostmediciner, så inatt kanske jag får sova!


Lena, "hästskötaren" som hjälper mig med hästarna när jag inte kan, hade också med sig "nya" skridskor till Pontus och en riktig hockeyhjälm med sånt där galler på till Tim.

Tack snälla!

Med tanke på hur vår väg ser ut igen nu när det varit plusgrader ett par dagar, så kan de ju prova sina saker där..!  


Ibland när man är trött och hängig och vill att allt ska gå snabbt, enkelt och som på räls, då kan det hända att man vill ha en lite fin skål med guldfisk igen...


Som tex när man ska mocka i regnskyddet och kommer ut och det ser ut som om en jordfräs gått runt där.

Fast man vet att man inte ens äger en jordfräs...

Och när man sen får hjälp av jordfräsen (som man tydligen hade ändå), som gör sitt bästa för att ha ut innehållet i skottkärran igen, ja då håller man sig för skratt.

Eller, när man mockar inne i stallet och slår i skottkärran med grepen, varannan gång när man ska slänga i dyngan, så den förståss hamnar utanför...

Eller, när man ska fixa iordning hösilaget och upptäcker att just nu så räckte det inte helt utan jag måste gå ut och hämta en ny bal.

Och när jag väl öppnar balen ser jag att det är sånt där vitt som inte är farligt på, men det är såpass mycket att jag väljer att slänga det som det är vitt på ändå.

Och när jag kastar det så orkar jag inte kasta det tillräckligt långt utan det hamnar mot stallväggen.

Och när jag duktigt går för att ta bort det från stallväggen (för att det är lika bra att ha det gjort) så trampar jag förståss just precis DÄR, där jag lagt kattsanden... som är använd...

Så jag kommer upp därifrån med skor som är nertyngda av... använd kattsand... men va härligt..!

Svär en lång ramsa som inte passar sig att återge här, varpå sonen förargat talar om för mig att så får man INTE säga och att jag inte behöver vara arg på honom heller för det.

Försöker då gå i snön och skrapa av mig skiten men när det inte går så spolar jag av dem med slangen.

Det blir aningens blött och alla vet ju att blött på snö/is betyder halt, så när jag tar med mig vattenhinkarna därifrån, halkar jag och jag kan intyga att även om man inte ramlar kan det göra ont.

Och bli blött... för halva hinken hamnar ju på mitt ena ben... förståss...

Sedan kan man ju alltid ovanpå det upptäcka att man tappat vanten i vattenhinken....

Så ibland, önskar jag att jag hade en guldfisk istället... men bara ibland!

Det finns vissa gånger som jag inte önskar det också!  

Det är alla andra gånger det!

Nu skulle jag vilja sätta mig och tröstäta något riktigt onyttigt, men oturligt nog så finns det inget sånt hemma.

Eller tur, det beror på hur man ser det.


Lång "intressant" läsning blev det... och inga bilder...   


Tjing tjing!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards