Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Ann - 20 mars 2011 20:12

tror jag..?

Är inte det konstigt?

Hur går den ekvationen ihop undrar jag?

Jag har i och för sig röjt och tvättat lite....


När Pontus var på kalas åkte jag och Tim och åt lunch på Mc Donalds.

Det var inte min idé... men jag offrade mig... ibland är jag en trevlig mamma som lyssnar på vad mina barn vill... själv hade jag föredragit Kinabuffén på Big Inn eller åtminstone Sibylla...

Sedan åkte vi till Köping och Big Inn och shoppade lite.

Det blev en ny cykelhjälm, två par jeans, en vårjacka, två par kallingar och en mössa till Tim.

Jag menar, varför inte köpa en till mössa till honom som knappt har några?

Tror att det ligger ca 5 mössor i hans korg... men har man lovat så har man... han blev ju av med sin mössa han fått av sin morfar när vi var på lek och buslandet på sportlovet och då lovade jag honom en ny.

Alltså köpte vi en ny mössa för 150 kr trots att vintern snart är slut.

En lila.


När vi hämtade Pontus från kalaset så fick vi med oss lilla Klara hem.

De hade snöbollskrig ute med gubben först och sedan rockade de loss!


     

De är så underbart söta, de där två!


 


Nu ska jag snart ut till mina tre andra älsklingar, det har blivit lite dåligt med gos idag, trots det fina vädret...

 

(bilden är från igår)


När Elin var här och hämtade Klara så pratade vi lite om Merlin och om att det snart är dags för honom att åka till dem.

Det känns både roligt och spännande för honom, jag vet ju att han behöver komma ut bland andra hästar och få lekkompisar, men samtidigt blir jag lite nervös för hur det ska gå.

Han är ju bara van vid de gamla tanterna han går ihop med nu...

Jag menar, varför inte oroa sig lite för det också..?   


Tack och hej, gokväll!

(rimmade ju nästan ivarjefall!)

Av Ann - 20 mars 2011 11:20

Ännu en lugn, skön dag.

Pontus ska på kalas, han har väntat i evigheter (enligt honom själv) på det här kalaset så...

Vi köpte paket igår och hade fått tydliga instruktioner av födelsedagsbarnet vad det skulle vara i paketet.

Lätt att handla då, tyckte en lättad jag.

Problemet var att när vi väl skulle köpa paketet så fanns ju givetvis inte det där...

Men vi tog en annan (hemsk) legorobotgubbe av nåt slag och hoppas att den duger.

Och så får vi väl spara kvittot...


Skulle behöva både städa och tvätta men... jag kanske inte har lust med det just nu... eller någon annan gång heller... det är ju fint väder!

Men jag antar att om inte dammråttorna ska ta över, och hela huset ska bli till mounttvättberg så är jag tvungen att göra en åtgärd, å de snaraste...

Fast kanske inte just nu!


Lägger in några filmsnuttar som jag tog igår, kanske inte så speciellt kuliga snuttar varken kvalitemässigt eller så men jag övar på att lägga in olika saker så de fick duga...


Han har lite svårt att bestämma

sig, och jag kan tala om att när

jag slutat filma så la han sig,

men då hade batterit tagit slut...

Han vill hemskt gärna att jag

är med och leker med bollen,

eller det som är kvar av bollen...

Tja... att få honom att försöka

leka och springa på beställning

är inte helt lätt... så en liten

promenad till mig var vad han

fick till... tråkmåns... hade jag

sprungit, hade han sprungit,

men vem filmar då?


Får se om det bidde nåt av det..!   


Nu måste jag nog byta om från nattlinne och köra in Pontus...

Tjing tjing!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards