Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Ann - 31 mars 2011 19:12

har jag varit i Köping och typ inte gjort så mycket känns det som.

Men en god lunch med några av mina klassisar har jag fått.

Vi gick till ett nyöppnat ställe som hade thai- och vietnamesiskmat, jättegott var det.

Eftermiddagen har jag tillbringat med hästarna, Mellis har fått sig en rengöring, de kör med lerinpackning alla tre nuför tiden, utan Merlin.

Även Merlin har fått sig en omgång med borsten och jag såg då att den ena framhovens stråle inte ser helt bra ut.

Han har (haft) så djupa fåror så hovis har sagt att man måste vara noga med kratsningen så det inte blir nåt tok och på de andra hovarna har de blivit bättre, men inte där.

Kanske måste jag tjära lite...

Stackars Hilma hann jag inte med men ska försöka borsta av henne lite i kväll när de kommer in.

Hon är mitt eviga dåliga samvete...


Sjukstatusen idag är att Pontus fortfarande är feberfri men Tim har 39 grader när jag tog tempen sist.

Borde det inte ge sig snart, han har ju ändå ätit penicillin sen i tisdags?

Nåja, nu sitter de bägge två i sin röda badbalja i duschen och de verkar då inte vara något fel på orken...


Fortsätter med mina sommarbilder...

De här är från Kinnekulle när vi var där med skolan förra året.

Visst är det väl vackert?


   


Tjing tjing!

Av Ann - 31 mars 2011 07:39

ska en dator fungera egentligen?

Jag är helt övertygad om att när den inte funkar så är det bara för att jävlas lite extra med mig.

Speciellt när det är på morgonen och  jag inte har alltför mycket tid.

För nu ska jag alldeles snart åka till Köping och skolan...


När jag släppte ut hästarna så tyckte jag först att Merlin inte gick helt rent... men jag hittade inget i hovarna, ingen svullnad eller värme eller nåt annat (inte ens hälta...) så jag hoppas att det bara var ett till infall av min hypokondriska sida som spökade...


Nej, man kanske ska klä sig innan man åker så man inte skrämmer någon!


Tjingeling!


 




Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards