Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under mars 2011

Av Ann - 11 mars 2011 09:50

att barnen har tur som får nybakade scones till frukost eller är man en dålig morsa för att man glömt handla bröd så man är tvungen till att baka?


  

Av Ann - 11 mars 2011 07:32

Eller pigga... jo men rätt pigga är vi nog nu, vi åt allihopa utan problem igår kväll.

Det vore skönt att få vara frisk till helgen.


Igår kväll när jag borstade av hästarna såg jag att Merlin hade ett bett i rumpan.

I Hilmas höjd.

Min gissning är att hon tröttnat på hans trakaserier och huggit till.

Ordentligt.

Om det är så, undrar om han lärt sig nåt?


Annars har jag försökt mig på några övningar som skulle stärka balans och stretcha lite på Merlin och han tittade väldigt undrande på mig när jag höll på!

Vi håller också på med projekt "ta på öron", han vill helst inte att jag gör det om han inte sitter fast i grimma... och jag vill kunna ta på honom överallt utan att han sitter fast.

Sååå... övning, övning, övning och det går bättre nu än från början, då gillade han inte ens när man drog grimman över öronen.

Det bryr han sig inte om längre.

Hans första fölgrimma knäppte man med nackremmen så då berördes inte öronen.


Tre syskon i nästan samma ålder

       

             Kahela                            Khandiman             Merlin


Barnen började bada i hästarnas vattenbalja innan jag ställde ut den i hagen.

Och eftersom vi inte har något badkar inne och barnen tyckte det var så roligt att bada i hästarnas balja, så gick jag och köpte en ny lite större balja för dem att bada i.


  


De blev glada och tycker den är rolig... men var tusan ska jag göra av den?

Ska den stå i duschen så att man alltid måste flytta på den? (vilket gubben tycker är väääääldigt jobbigt)

Eller var ska den vara?

Just nu står den under vardagsrumsbordet och där ska den inte stå kvar..!



  

Två slöa grabbar som myser


Tjing tjing!



Av Ann - 10 mars 2011 08:19

För varför ska jag slippa undan?   

Tidigare så fick jag aldrig magsjuka, men de senaste 5 åren känns det som om jag får det jämt.

Och sen beror det ju förståss på hur man definierar jämt för vi brukar åka på det någon gång om året.

Sist var nämnligen förra våren.

Men... det känns inte roligare för det...

Som tur är (konstigt?) så mår jag inte direkt illa.

Det känns mer som en rejäl magkatarr, som svider och gör ont strax ovanför magen.

Och förståss det eviga springet på toa.


  


Barnen är ivarjefall pigga och hungriga så det har väl gått över på dem.


Och eftersom de är pigga och hemma så har jag sagt att inget dataspel förrän rummet är städat.

Så nu önskar de att de fortfarande var sjuka...

Men de städar... även om det sitter hårt inne..!

Även fast den större visst ringde sin pappa om att slippa, precis nu!


Hoppas att mitt spring har slutat till eftermiddagen så jag kan greja lite med hästarna utan spring.

Men å andra sidan så uppskattar jag att ha hästarna utanför knuten nu så jag slipper åka iväg för att fixa dem, om det nu blir med spring!  


Tjing tjing, nu ska jag lägga mig i soffan!


Av Ann - 9 mars 2011 11:47

hittar man 8 kjolar, varav 5 är jeanskjolar?

2 är dessutom likadana (aningens skillnad på nyansen blå), förmodar att jag glömt bort att jag redan hade en... tre av dem vet jag att jag köpt det senaste halvåret...


  

Jag som knappt använder kjol...

Hittade också en svart klänning som jag bara haft på mig när jag provade den... avskyr klänning... varför köper man en då?


Och varför är det så hiskeligt svårt att slänga kläder?

Och ännu mer, varför syns det inte i garderoben att jag slängt tre proppfulla pappkassar med kläder?

Och lagt alla byxor på ett annat ställe?

För liten garderob?

Förmodligen... *suckar och längtar tills huset är färdigt och jag har flera garderober och en stoooor klädkammare*


Ni kanske fattar att jag håller på att rensa min garderob...


Tjingeling!

Av Ann - 9 mars 2011 08:04

magsjuk Pontus då...

Han mår bättre nu men har inte fått i sig nått att äta än.

Hade tänkt att hålla på med projektboken i matte men får väl se hur mycket som går, han är lite mammasugen just nu.

Tur att jag hann få in den andra uppgiften igår, som skulle vara inne idag!


Hästarna... ja det är inte mycket att säga om dem... jag pysslar lite med dem men det händer inte så mycket nytt.

Har ringt hovis så han skulle komma i veckan eller nästa, så jag antar att det blir nästa eftersom han inte ringt.


Tror kanske att jag kommit på en lösning så jag får tre boxplatser i vinter.

Nu ska jag bara övertala gubben och pappa att hjälpa mig.

Igen...

Jag blir väldigt poppis hos dem... de bygger om varje sommar... fast gör de som jag vill nu då har vi så vi klarar oss tills det är dags att bygga det nya stallet.

Det borde de väl tycka är bra... eller?  


Köpte förresten en ny väska igår då alla mina andra är trasiga.

  

Egentligen gillar jag inte väskor men jag tror att jag kan trivas med den här.


Ibland går det ju inte att pressa ner allt i jackfickorna och det kan kännas anings klumpigt, så... en ny väska på rean blev det.

Jag har lagt ner allt som jag hade i fickorna i den och blev lite förvånad över att det ens fått plats där... för väskan är inte jätteliten och det var inte några små saker som låg och gömde sig på botten direkt..!


Nu ska jag nog gå och försöka passa på att rensa min garderob!


Tjing tjing!

Av Ann - 8 mars 2011 12:10


Drygt två sidor skrivna... bara lite kvar... *suckar*

Bara lite egna reflektioner över barnens matematiska lärande... fast just nu vet jag inte om jag tycker/tänker något alls...

Varför måste jag känna så här inför alla uppgifter?

För egentligen tycker jag att det är intressant, men det kan man inte tro...

Av Ann - 8 mars 2011 08:35

jag startade upp den här bloggen och skrev mitt första inlägg!

Det ni!


Idag har jag även bokat en stuga, eller stuga, det fanns inga stugor kvar, så det bidde en husvagn, vid Ullared. 

För jag och Jossan ska åka och shoppa på Ullared för att sedan ta en tripp ner till Stuteri Pepinos hingstvisning den 10 april.

Så vi åker på lördag morgon och kommer hem på måndag någon gång.

Semester alltså!   


Har ni hört den här förut?


Det har jag... många gånger..!

Åååå, sa Pontus, han skrek så högt att glaset sprack!


Tjing tjing!

Av Ann - 7 mars 2011 21:29

fick jag vara med om något lite speciellt.

Den dagen bestämde sig Mjauis för att jag skulle få agera barnmorska när hon födde sina fyra ungar.


  


Så små...


  


Och nu så stora..!

    

Snurre den busiga som gillar vatten...


  


Och Fiffi den lite mer försiktiga..!

  


Grattis på 2-års dagen!


Gokväll!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards