Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Ann - 3 april 2011 19:18

mycket att göra med hästarna som inte har med hästarna att göra.

Förstod ni vad jag menade?

Alltså i eftermiddag/kväll så har jag mockat, hållit på med lilla skogshagen, trasslat upp all tråd och tagit bort trasiga handtag från i vintras när Hilma bestämde sig för att hon verkligen inte ville vara själv, när Merlin stod på box...

Vet ni hur lång tid det tog?

Den tråden har nämnligen legat   kvar sedan dess i den snödriva (numera på marken...) som jag slängde det i, i min aggression... för naturligtvis så snöade det och allt frös fast...

Och städat lite i foderrummet och halmrummet och bytt ett trasigt handtag i grinden.

Det tog några timmar, och vad gjorde jag med hästarna?

Inte mycket... klappade och mös en liten stund...


Sedan i veckan ska jag ju fixa till i regnskyddet och hämta hö, inte heller då är jag ju egentligen med hästarna...

Men det är skönt när det är klart!


Nu börjar jag få lite resfeber för att jag ska bort nästa helg.

Ja, jag vet att det är löjligt...

Gubben min såg lite skeptisk ut härom dagen och undrade om jag skulle köra.

För som han sa, för mig är ju min resa till Karlstad en stooooor grej.

Jag är liksom inte den beresta typen.

Jag gillar ju egentligen inte att åka bort.

Jag kör ju knappt egentligen aldrig själv utanför stan...

Så det här är egentligen inte likt mig.

Men det ska nog gå bra...

Jossan får väl tala om vart jag ska köra om jag hon vill ha avlösning... så kanske vi hamnar rätt.

För jag har ju en förmåga att vara en aning förvirrad och inte riktigt veta vart jag ska...

Så Jossan, se det inte som en börda att åka med mig, se det som en ära att jag vågar åka med dig!   


Tjing tjing!


 

Av Ann - 3 april 2011 15:21

vilken helg!

Rolig, men intensiv...

Fredagskväll hade vi fredagsmys som vanligt.

Lördag kom min bror med familj och det var fullt ös till ca 17 då vi åkte över till Anna och Henric.

Därifrån kom vi inte förren vid 00.30!  

Stackars Anna som skulle börja jobba vid 07...

Själv släppte jag ut hästarna vid 06.30 och gick sedan och la mig igen.

Vaknade vid 09 igen... och det är inte så ofta som jag somnar om och sover så länge!

På förmiddagen idag kom brorsan med familjen och barnen fick leka en liten stund till innan vi åt lunch som mamma hade tagit med sig, innan de åkte tillbaka till Lilla Edet.

Så idag har jag två övertrötta barn och en bakis gubbe.


Vid 14 idag hade jag en träff med Annika, vi skulle greja med Merlin, men eftersom det ösregnade så ställde vi in det och ska ta det när det är lite trevligare ute...


Dags att hämta hö igen, tycker det var nyss jag gjorde det, men det klart, det går åt mer nu... så min plan är att jag ska fixa iordning lilla skogshagen så att hästarna kan gå där medan jag tömmer hela regnskyddet på allt strö och dynga. Och när det ändå är tomt där så tänkte jag att jag kanske skulle kunna byta ytterväggen och fixa till där.

Det är min plan.

Undrar om alla inblandade gillar min plan..?


Dags att sätta på Frontline på katterna...

 

Jag tog årets första fästing förra veckan... äckligt...


Avmaskat katterna gjorde jag förra veckan.

Sedan är det "bara" Mjauis tovor kvar då...


Tjing tjing så länge!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards