Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Ann - 7 april 2011 21:47

Jag har börjat med mitt andra göra, mocka hage.

Vilket skitgöra... hur mycket kan tre hästar skita egentligen?

Jag tar bort lager med dynga, isen tittar upp och jag blir glad, för nu kan den ju smälta.

Dagen efter, isen smält... och mer dynga under.

Jag mockar ner till ännu mer is, som smälter igen och mer dynga... tar det aldrig slut?

Jag har inte ens kommit speciellt långt ifrån regnskyddet än, alltså knappt kommit ner i hagen ens... men som med allt annat, det blir bra när det blir klart!


Annars idag så har jag haft det ganska bra.

Jag och Pontus hade en liten mamma-Pontusdag med fika på stan och lite annat mysigt. (en bot för att jag glömt att det var dropin fika i onsdags och som han då missade eftersom jag bad den sjuka gubben att hämta honom när han ändå skulle hem tidigare...)

Dagens mindre roliga händelse var nog när jag släppte in en väldigt jamande katt och innan jag visste ordet av hade hon släpat in en gigantisk, säkert muterad råtta!

Vissa kallar dem åkersork...

Fick väl tillslut ut den och torkat av golv, för den var ju förståss inte riktigt hel... för att upptäcka nu ikväll att hon istället släpat in den i källaren och ätit upp den.

Kvar, i några röda fläckar låg tarmar, svans och några blåsor av nåt slag.

Jag låtsades att jag inte såg dem och gick upp.

Jag har en förhoppning om att antingen den sjuka gubben ska gå ner och se det och ta bort det (inte troligt) eller att det hela har torkat tills imorgon och då är enklare att ta bort.

Nu såg det inte mysigt ut...


Annars så har jag inte så mycket intressant att blogga om...  och inga nya roliga bilder heller...


Så natti natti på er!

Av Ann - 7 april 2011 06:32


Plugg idag.

Sjuk gubbe hemma.   

Tur jag ska till Köping!


Tjing tjing!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards