Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Ann - 12 april 2011 22:17

Först ut denna gång...

Galope - P   född -07

Endast riden ca 4 veckor (tror jag det var)

 

       

   

 



Razonado - MAC född -07  riden ca 6 veckor (tror jag)


  



   


   



Leviton - P född -08


      


 


Jag hoppas att Merlin är lika trevlig att rida som de här verkar vara, när det är hans tur..!


Nu var det slut för denna gång!

Tjing tjing och gonatt!

Av Ann - 12 april 2011 20:52

Att resa är inte riktigt min grej.

Speciellt inte utan min gubbe.

Men vissa saker betyder eller är viktiga för mig och då gör jag undantag.

Ett undantag var när gubben seglade till Väst Indien, då tog jag ensam flyget ner till Gran Canaria för att träffa honom en vecka där.

Ett annat undantag är tydligen att åka och titta på hästar.

Då tar jag helt enkelt och åker med en bloggvän, Jossan, som jag aldrig träffat och knappt pratat med.

Och bara det kan ju vara lite läskigt.

Men det gick bra, hon är rolig, lättpratad och vi hade nog mer gemensamt än vad jag trott från början!


Resan tog sin början när klockan ringde klockan 03.45 natten till lördag.

Hästarna hade jag börjat låta vara ute på nätterna någon natt innan för att det skulle vara lätt för gubben att ta hand om dem, så det var inte så mycket mer än mocka ute i regnskyddet för dem och inne i boxarna som jag inte hunnit gjort.

In, duscha och packa det sista.

Prick 05.30 stod Jossan på gården och färden började.


Resan ner gick bra och det gick fortare än väntat så shoppingen kunde börja tidigare än planerat!

Var superförkyld med småfeber så jag gick på Ipren... så lite småseg var jag och en hel del folk så det kändes lite stressande när jag handlade.


Strax efter 15 tiden var vi nöjda för dagen och skulle åka och checka in i vår husvagn.

Jag utbrister entusiastiskt att: där borta är det en stugskylt, där ska vi åka!

När vi åkt ca en mil så börjar jag förstå att vi åkt fel... så vi vänder och vi åker sedan den väg Jossan lite försynt pekat på när vi åkte förbi tidigare, så efter en liten utflykt på landet kommer vi tillslut fram.

Ca två minuters väg ifrån Gekås...

Och vår husvagn sen... den var trång.

Hur man skulle få plats fyra stycken där är för mig en gåta, de två sängarna var ca 130 breda kanske, så om man inte var ett par så bör man nog vara väldigt goda vänner...


Dagen efter startade vi tidigt med lite mer shopping innan vi åkte ner till Helsingborg och Pepinos hingstvisning.

Vi åkte i god tid för att kunna äta lite lunch innan och det var tur det, för även där åkte vi förståss fel.

Jag försökte få gubben att hjälpa oss men eftersom jag inte kunde tala om var vi var så kunde tydligen inte han tala om hur vi skulle åka...

Men efter att vi frågat om vägen två gånger så kommer vi tillslut rätt.

Vädret var varmt och soligt, hästarna otroligt vackra och med lite våfflor i magen så blev det ett riktigt bra och trevligt besök!


Hemresan blev liiiite bättre, tror bara vi åkte fel en gång men vi behövde aldrig fråga om vägen ivarjefall...

Men det bästa var ivarjefall middagen vi åt.

Strax utanför Falkenberg ligger Laxbutiken, en fräsch restaurang med bara lax som var supergod!


 


Vi åt det här, mmmm!

  Rekomenderas varmt!


     

Väl hemma i husvagnen satte vi oss och redigera filmen på Teddy.

Och åt godis och chips, precis som förra kvällen...


Måndagen vaknade vi av att byggjobbarna började gräva precis utanför oss så vi städade och checkade ut för att ta en sista shoppingrunda inne på Gekås.

Den här gången kom jag igång och handla, efter två besök där inne så var jag inte lika stressad längre...


Hemvägen gick bra, med ett fikastopp hos en vän till Jossan där vi fick oss en rundtur bland hennes hästar.

Jag var hemma strax före 19 tror jag och jag måste ändå säga att det var skönt att komma hem.

Även om det var en jätterolig resa!


Nu lite bilder från hästavdelningen på Gekås.

Jossan såg kommentaren från Kicki som efterfrågade bilder så hon tog och fotade nästan allt!

Så varsågoda!


                                   



Av Ann - 12 april 2011 09:20

Den första hingsten som jag lägger ut bilder på är förståss Tendencioso IV, Merlins pappa.

Han var lika fin som vanligt.

Eftersom det är svårt att välja så lägger jag ut både bra, mindre bra och förmodligen lite likadana bilder.


När vi kom så möttes vi av Sara och Teddy

    



Han visades tömkörd

                          


Jag fotade som en galning och mitt i alltihopa så tog förståss batteriet till kameran slut... det tog en evighet innan jag fick upp det andra batteriet och kunde byta... tror ni att jag blev stressad?

Men kanske tur för er, annars hade det blivit ännu fler bilder!  


Det kommer mer ifrån helgen senare!


Tjing tjing!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards