Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Ann - 16 april 2011 18:29

För då var det exakt 11 år sedan som jag och gubben åkte och hämtade Mellis i Strängnäs.


 

Min bästa vän   


Så länge sedan... vad tiden går...

Och på tal om att tiden går... i torsdags var jag och uppvaktade Linda, barnens äldsta kusin.

Hon fyllde 18 år.

18 år!

Ja jösses...


Annars har det varit ganska lugnt här hemma, min bihåleinflamation hålls i schack med Ipren, nässpray och kortisonnässpray.

Huvudet har nästan sprängst sönder och överkäken sitter fortfarande löst... fast med Ipren så är det rätt så lugnt.

Så jag har gjort så lite som möjligt.


Men idag tog jag mig ut i trädgården och påbörjade vårrensningen.

Jag har bla börjat beskära äppelträden (kanske vågar jag lägga ut en bild på det när jag är klar... jag har tydligen försökt döda dem igen...) och försökt ta fram mina rabatter från gamla löv och annat.


   

Har ni sett, minipåskliljorna har börjat blomma!


Det här är ett av mina sommarprojekt

 

nyponbuskarna ska bort och jag vill ha gräs ända till vägen.


När jag ändå hade kameran framme så passade jag på att fota hästarna...

 

Äntligen, tyckte nog Hilma, när hon fick resterna från höt...


   

Min lilla raring   


   

som här gör sitt bästa att döda träden... sådan matte sådan raring!


Och har man sett, det börjar komma grön färg i hagen!

       Ja ja, jag vet... jag ska fixa staketet... vilken dag som helst..!


Det var allt från mig för den här gången!


Tjingeling!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards