Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 20 april 2011

Av Ann - 20 april 2011 20:26

I förmiddags var (barnens) kusinerna Linda och Jenny ut och klippte Hilma.

Hon stod i vanlig ordning och bara njöt, man ser så tydligt hur skönt hon tycker att det är när hon sträcker på sig och nästan ställer sig så att Jenny ska komma åt.

Hilma är så duktig när man klipper, till och med huvudet kan jag klippa utan problem, för huvudet får jag klippa själv, det vill inte Jenny!

Annars är jag väldigt glad att jag slipper klippa kroppen själv för Hilma är så liten och jag får så otroligt ont i ryggen av att klippa henne.


När det var gjort så lastade vi Merlin och han gick in helt nästan direkt, lite gottis och så fick han backa ut.

Eftersom han var så duktig så sa jag att om han går på så duktigt igen så slutar vi.

Och det gjorde han!

Så han fick lite gottis igen men sen ville han inte backa ut!

Så jag fick "putta" lite på honom för att han skulle backa!

Känns riktigt bra att han verkar tycka det är helt ok att vara där inne, det är jag inte van vid med Mellis precis...


Min tanke är nu att jag ska kunna binda upp honom där inne och borsta lite och kanske ge lite mat, bara för att... ja bara vara?

Är det bra eller är det överambitiöst?


Tusen tack tjejer, för hjälpen!


Annars idag har jag varit på BVC med Pontus som fick en spruta och han var jätteduktig som vanligt.

Sedan åkte jag med honom till morfar (pappa) för Tim och han skulle sova där.

Får väl se om jag får hämta hem Pontus ikväll med...   

Jag var tvungen att vara kvar en stund för jag hade lite "mina barn abstinens". Har ju knappt sett Tim på hela veckan... så jag längtar lite (läs mycket) efter dem nu...


Liten nyklippt Hilma

   


Ett riktigt grabbatag...

 


Men de är så goda vänner också!

 


Lilla goa Hilma fick ha kvar flätorna för att lufta huden lite!

 

Men jag kan tala om att Merlin har hjälpt henne att ta ur dem under dagen...

Hmmm... på bilden ser det ut som om hon har värsta hacket på huvudet...

men jag såg inte nåt när jag höll på... måste jag kolla imorgon, om det är hack eller smuts...


Tack och gonatt!

Av Ann - 20 april 2011 08:42

suttit en stund med lite plugg.

Snart kommer tjejerna för att klippa Hilma och då blir det nog lite transportträning igen för Lillprins bus och Mellis också.

Sedan blir det förmodligen lite plugg igen tills jag ska åka och hämta Pontus till BVC, får inte glömma, får inte glömma, får inte glömma...

Barnen är hos mormor.


Tog lite vårbilder idag i brist på annat att visa...


     


Och gissa vad det här är...

 


Tjingeling!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards