Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 25 april 2011

Av Ann - 25 april 2011 20:55

otroligt skön och varm helg.

Jag tog både blogg och skolledigt.

Det sistnämnda kommer jag att förmodligen att få ångra nu i veckan... men jag tycker nog att det är värt det ändå!

I fredags togs grillen och utemöblerna fram för i år och mina föräldrar var här och grillade med oss.

Så gott det var!


På påskafton åt vi först påsklunch, också med mina föräldrar och efter det så var det påskjakt.

Eller vad man nu vill kalla det, mina barn vill gärna att jag gör något så de får leta efter påskäggen och vad det nu kan vara.

I år hade jag skrivit lappar med ledtrådar som de fick gå efter.

På det första stoppet hittade de ett fotbollsmål, på det andra var sitt såpbubblesvärd



och på det sista sina påskägg med godis.


 


De blev jätteglada över alltihop och Tim sa att det var den bästa påsken någonsin, vilket jag betvivlar eftersom de en påsk fick några dataspel och det är alltid det de frågar om på påsken efter det.

Om de kommer att få dataspel igen...

Vilket jag nog med säkerhet kan säga att det får de nog inte igen.


Påskdagen började med att Helena kom och vi tog in Merlin i transporten igen, det gick bra men nu har alla soldagar börjat märkas på hans hormoner, så nu har han börjat visa vilket kön han är...

Så jag hoppas verkligen att han kan få åka till sitt bete i veckan som kommer nu...

Helena gick med mig runt och kollade och fixade med sommarhagen och efter det så grillade vi lite korv.

På kvällen kom Anna och Henrik hit och vi grillade (igen!) och hade en jättetrevlig kväll.


Jag har också tagit tag i trädgården i helgen och det fortsatte jag med idag.

Och på eftermiddagen tog jag och släppte ut hästarna i sommarhagen.

Jag kunde bara inte låta bli...

Så jag tog helt enkelt och tog med mig Hilmas munkorg och gick ut för att sätta på den.

Tänkte att hon nog inte skulle bli så glad men döm av min förvåning, hon nästan stack huvudet i den själv.

Sedan gick hon till grinden och väntade.

Tror ni hon visste att hon skulle få följa med ut i sommarhagen och äta gräs?

Jag tror det, och när jag tog bort grinden ut mot sommarhagen galopperade alla ut!


     

Trots att hon inte är borstad på några dagar och är skitig, så är hon otroligt blank, jag tror att jag gör rätt när jag klipper henne, hon verkar må väldigt bra av det!

Innan var hon väldigt oblank...


   

Har ni sett vad grönt allt är!

Från nästan inget till en explosion!  


Hoppas ni har haft en lika härlig och varm helg som jag haft!

Tjingeling!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards