Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Ann - 7 maj 2011 19:46

är avklarad.

Jag fick sån lust att rida att jag gjorde min premiärtur idag, trots att jag inte tänkt sitta på den omusklade tanten än.

Som tur var så kändes det inte som om hon neg eller som att hon skulle gå av på mitten när jag hoppade upp, men det klart... det kanske var tur att jag inte såg hur det såg ut...

Jag menar, jag på en stol, graciös som ett kylskåp, i ett försök att hoppa upp lite smidigt på den stackars omusklade hästen...

Men det var skönt i solen så det måste jag göra om.

Snart!


Bildbeviset..!

 

Okej... inte en så smickrande bild för någon av oss... men ni får ha överseende... tänk på att det är två gamla tanter som inte gjort något på evigheters evighet...


Men som vanligt, trots att det är längesedan vi tränade eller ens jag red, så gnäggade hon åt mig när jag lutade mig mig framåt och klappade och när jag hoppar av.

Det är något hon alltid har gjort för mig och det känns lite trevligt, jag kan ju alltid inbilla mig att hon uppskattar vår samvaro lika mycket som jag gör!


Hon gick med lite korta steg och utan att riktigt vila på steget så det måste på skor snart.

Men det var en fin känsla att sitta på henne igen!


Merlin mår fortfarande bra därborta och ser ut att känna sig riktigt hemma där nu.

Och det glädjer mig att han fortfarande kommer med ett litet gnägg och verkar glad när jag kommer och vill bli kliad.

Nu vet jag naturligtvis inte hur han gör när andra kommer, han kanske blir lika glad då, men jag väljer att tro att jag betyder något lite extra för honom!

Han betyder ivarjefall något alldeles extra för mig!   


Dagen som varit varm och fin skulle tillbringas i och med att fixa iordning i trädgården.

Men... inte något har jag gjort där... men, jag tror att det finns kvar imorgon också...   


Nu ropar Tim och vill att jag ska sitta med och titta på Harry Potter så...


Tjingeling och ha en fortsatt bra lördagkväll!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards