Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Ann - 18 maj 2011 21:06

Vädret kanske inte var så soligt när jag kom hem från Kungsör och hjärnan var så trött så trött, men å andra sidan kom gubben hem i vanlig tid idag så jag fick min efterlängtade ridtur.   


 

Tänk vad en ridtur kan göra för en trött hjärna, nu är den mycket piggare!


Men jag kan ju inte göra allt prickfritt, jag var ju tvungen att klanta till det...

När jag spände gjorden så drog jag den som jag brukar, alltså till de hål som jag brukade hamna på.

Efter en stund när jag böjde mig ner för att känna på gjorden så kände jag att den var aningens lös men jag tänkte att det inte gjorde något eftersom jag ändå bara tänkt skritta. (och jag kanske var liiiite lat...)

Och vi gick både upp och ner i backar och sadeln låg på plats så jag tänkte inte så mycket mer på det.

När jag kom hem och tittade lite närmare så såg jag att hon fått lite skav av gjorden, förmodligen för att den inte legat still... inte stora skav eller speciellt allvarliga, men ändå... det är inte något jag vill ha!

Ibland så blir jag så trött på mig själv... så orutinerat..!   

Ska se om jag kan leta på min sadelgjordstunnel av fårskinnsfäll... ska nog ha en sån i mina gömmor... och hoppas att det hjälper...


Tog en bild på en av backarna här som man kan klättra i men inser att det inte syns hur brant den faktiskt är... men den är rätt okej!

 

Annars så hade vi en skön och avkopplande promenad! 


Precis när vi kom hem så började det regna och jag kunde bara inte släppa ut henne naken i regnet så regntäcket kom på och får vara under natten.

Nu har Lillprins bus åkt så jag kan släppa lös min täckesmani igen..!

Larvig?

Kanske, men jag vill inte att hon ska bli kall direkt efter så...


Tjingeling och godnatt!

Av Ann - 18 maj 2011 08:18

och det gör mig så glad!

Tralla lalla la!

Synd att man måste sitta inne bara... fast det kanske är fint i eftermiddag också!

Kanske kommer jag äntligen att kunna göra min lilla ridtur som jag försökt med i några dagar?

Nu ska jag slänga in en tvättmaskin för att sedan styra kosan mot Kungsör.

(jättekul inlägg... jag vet...)


Tjoflöjt!


 

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards