Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

En fullspäckad helg

Av Ann - 23 maj 2011 08:00

Det har inte blivit mycket bloggande av den här helgen, men det har varit fullt upp.

I fredags så var pappa här på eftermiddagen/kvällen och grillade med oss samtidigt som vi planerade Tim och hans resa upp till världens ände.

Så den 18 juni åker de tåg upp till någonstans nedanför Kebnekajse.

En annan märklig sak är att de lyckats övertala mig till att åka upp och hämta honom...

Jag som älskar att fjällvandra... eller inte... men vad gör man inte för sina barn?

Så drygt två veckor senare ska jag beträda fjällvidderna...


I lördags blev det en klippagräset och rensa rabatterdag och Pontus lekte med Alfred.

Men innan trädgårdsarbetet kallade så var vi bjudna av lilla Emma på bowling och pizza efter det.

Väldigt gott och roligt, TACK EMMA för en trevlig stund och GRATTIS igen på födelsedagen!


Igår var det dags för kalas igen, Pontus var på Mc Donaldskalas och efter det så följde Alfred med oss hem.

Olle var redan hemma hos Tim så det var full rulle.

Själv roade jag mig med att grävda en ny liten rabatt, så nu har släntarbetet börjat!

Med lite handledning (okej då, han hjälpte till att gräva lite också...) av pappa så blev den klar.


 


På kvällen var vi hos min svåger (återigen på kalas!) som fyllde 45 år.

Så alltså, fullt upp hela helgen men väldigt dåligt med Lillprins busmys.


En lite rolig sak ändå i helgen var att gubben varit tvungen att gräva lite inne i hagen.

Man skulle kunna tro att hästarna skulle hålla sig undan när en stor grävmaskin håller på, men icke då, de ska vara så nära så nära.

Gärna nära och framför, och varför akta på sig när han tutar?

Det såg för roligt ut!

Dessutom såg det ännu roligare ut när han öppnade hagen och ställde grävmaskinen i "hålet" och Hilma ändå pressar sig ut och han rusar efter.

Och som den snälla hjälpsamma fru jag är så stod jag inne och tittade ut och log lite (läs mycket) åt dem.

En undran bara är hur man kan glömma att stänga grinden efter sig när man ska in eller ut i hagen?

Mer än en gång fick jag hämta in Mellis i hagen igen, sista gången även lilla Hilma som tyckte det var strålande att få komma ut lös lite!

Tur att de är vana vid att få gå lösa och inte är svåra att fånga!


En annan märklig sak är att nu när man börjar komma igång med motionering av hästar igen så får jag väldigt många konstiga begär.

Så nu har jag en diger önskelista på diverse saker som jag bara känner att jag måste ha!

Kapson, nya ridbyxor, nytt regntäcke, ny sadelgjord, sadelgjordstunnel i fårskinn (för jag hittar inte den jag har..?) ny hjälm, nya ridstövlar och nya jodphurs, lite nya borstar... ja listan är lång, begäret stort men plånboken rätt tunn... rackarns..!


Nehej, det här duger inte, nu ska jag gå och göra en blåbärssmoothie och försöka få klart hemtentan, för att senare i eftermiddag gå på Pontus sommarfest på förskolan.


Tjingeling!

 
 
Linda

Linda

23 maj 2011 10:03

Ja visst är det underligt. När man haft lite uppehåll med ridningen och ska komma igång igen, så måste man plötsligt ha så mycket nya grejjer!
Det konstigaste är att man inte saknade de sakerna innan man la ner ridningen.

http://finnstapre.bloggplatsen.se

Ann

23 maj 2011 10:22

Ja visst är det märkligt! :)

 
kicki

kicki

23 maj 2011 13:30

full rulle i vanlig ordning =D

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

23 maj 2011 13:44

Jupp, men snart är det lov! :)

 
Sarah

Sarah

23 maj 2011 15:29

låter verkligen som full rulle! :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

Ann

24 maj 2011 07:54

Det var det! :)

 
Kim

Kim

23 maj 2011 21:13

Låter som du haft en trevlig helg.
Och även om det är roligt att blogga så är ju IRL som man har med nära och kära viktigare :-)

Bra miljöträning med grävmaskin i hagen, det har Nelly och jag inte provat än =D

Jag förstår precis hur du MÅSTE ha saker!!

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

24 maj 2011 07:56

Den var trevlig och jag fick lite gjort!
Det känns bra!

Till sommaren när jag har mer tid ska jag också lägga ut presseningar och ha fladdrande band, precis som du!

kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards