Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Magsjuka...

Av Ann - 24 maj 2011 08:24

Jaha, då sitter man här och har knappt sovit i natt för att man har en liten Pontus som fick en riktigt rejäl magsjuka   igår kväll... det var så synd om honom...

Men jag måste säga att det kom väldigt olägligt, det är väl egentligen alltid olägligt, men extra just nu eftersom jag sitter med en hemtenta som inte är klar, har sista föreläsningarna på torsdag, ett seminarium på fredag och ska till Karlstad för att avsluta kursen på måndag...

Men... det är inget att göra åt, bara att köpa läget..!


Var ivarjefall på en trevlig sommarfest på Pontus förskola igår kväll, lite konstigt känns det allt, har haft barn där sedan -05 och nu den 1 juni är det sista dagen där...

Efter sommarfesten så åkte jag direkt ut till Merlin för lite gos.

Möttes av en liten gnäggning och en väldigt gossugen Lillprins bus.

De andra två kom också och gosade lite och det är så mysigt att se dem tillsammans.

De växlar mellan lite kli och mys på varandra, för att övergå till bus!


Dagen avslutades sedan som sagt med en   Pontus...


Nu ska jag passa på att försöka skriva lite medan han sover.


Tjingedong!



 
 
ylle

ylle

24 maj 2011 10:06

Stackars liten!!!! Kan det vara Ronald Mc Donalds fina hamburgare som orsakade det...?

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann

24 maj 2011 10:46

Ja nu är han inte så stöddig... :(
Tror det är för längesedan kalaset var för att vara det...

 
Linda

Linda

24 maj 2011 10:54

Usch, va jobbig. Man tycker ju så synd om dem, för precis som du skrev; de är inte så stöddiga då.

Då är det väl bara hoppas på att DU klarar dig...

http://finnstapre.bloggplatsen.se

Ann

24 maj 2011 12:59

Jag MÅSTE klara mig! :)

 
Sarah

Sarah

24 maj 2011 13:31

Stackars Pontus,a ldrig roligt med magsjuka! Hoppas han kryar på sig fort.

http://chanellie.bloggplatsen.se

Ann

24 maj 2011 21:44

Han blev helt utslagen, tror inte han satt upp i soffan längre än en halv minut någon gång idag... men jag tror nog att det är över för hans del nu!

 
kicki

kicki

24 maj 2011 13:38

uscha, stackars liten...hopaps det är över nu!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

24 maj 2011 21:45

ja det var en riktig vända, men nu hoppas jag att det är över...

kram

 
Ingen bild

sofia

24 maj 2011 16:43

Aldrig kul med magsjuka, det kommer ju som sagt alltid när man "allra minst" vill ha det (fast man vill ju aldrig ha det egentligen) hoppas det snabbt går över.

Ann

24 maj 2011 21:46

Det är nog över för hans del nu så nu hoppas jag mest på att vi andra ska slippa... men turen har inte direkt varit på min sida på sistone så vi får väl se... :)

 
Kim

Kim

24 maj 2011 17:01

Dom säger ju att tron är det viktigaste så...
Du ska klara dej så klart och där med basta !!

Skönt att Merlin har det så bra, och att han ändå har tid och lust för att gosa, han vet vem matte är han :-)

Hoppas lilla Pontus kryar på sig snabbt!

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

24 maj 2011 21:49

Merlin är så go och jag skulle verkligen vilja hälsa på honom lite oftare, jag har varit dålig på det på sistone... men snart ska det väl hinnas med ordentligt!

Pontus är nog på bättringsväg även om han varit som en trasa idag... och jag SKA inte bli sjuk..! :)

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards