Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Ann - 3 juni 2011 21:34

så då passade jag på att börja fixa i stallet.

Damsugaren fick följa med ner för borttagning av spindelväv och annat äckligt.


 

Gubben sa att jag bara fick ta med den ner till stallet om jag damsög hans bil på tillbaka vägen... men jag kanske glömmer det...


Gallret för fönstret åkte ner och pappa fixade så att det skulle bli enklare att ta ner det nästa gång och jag tvättade fönstret, så nu är det fönstret renare än de inne hos oss.

Jag har också målat och fixat lite runt om och satt upp sånt där äckligt flugpapper i fönstret, nu är det bara resten av stallet kvar... men det gör jag imorgon!

Mamma var snäll och hade tagit med sig blommor till blomlådan vid stallfönstret men jag glömde visst att ta kort på det, men det blev jättefint!

Tack mamma och pappa, vad skulle jag göra utan er?


Till barnens lycka tog vi (okej... gubben och pappa gjorde det men det lät bättre att säga vi..!) fram den lilla poolen idag så nu är blötdjuren igång!

  


Mellis stod vid grinden och ville komma ut, så hon fick gå lös ute och beta större delen av dagen. Då var hon nöjd!

 

Ökenhästen gillar visst "öken"... nu börjar gårdsplanen bli i storlek som den är tänkt, lite större ska den bli och grus på det, så är den klar!


   

Vänligt nog ställde jag ut en hink med vatten åt henne, annars brukar hon gå in i stallet när hon är törstig, men det gick ju inte nu.


När hon inte vill vara ute lös längre ställer hon sig vid grinden.

Jag tar då av henne grimman, öppnar grinden och hon knallar in.

Jag brukar få frågan om jag inte är rädd att hon ska rymma iväg, men nej, det är jag faktiskt inte..!


 

En baktanke är att hon kanske kan äta av lite så jag inte behöver klippa överallt... och hon är så duktig och håller sig utanför trädgårdsgräsmattan... men hon skulle hemskt gärna vilja vara med där när barnen leker!


På senare eftermiddagen åkte jag in och handlade, hade precis avstyrt en pantorgie som mina barn har tänkt att göra.

Flera års ölförbrukning från garaget ska nu pantas av dem, till min stora fasa, men jag avstyrde det i värmen...

Så nu ligger jag kraftigt på minus där... men jag tror att jag kom upp mig i popularitet en liiiten aning när jag köpte med mig lite godis och chips till fredagsmyset.

Får väl se hur länge jag kan hålla mig undan den pantningen...


Kvällen har nu avslutats med räkmackor för mig och gubben, väldigt smarrigt om jag får säga det själv.


Tjing och tjong nu tar jag kväller!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards