Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Ann - 16 juni 2011 23:12

vad ska man skriva om idag då?

Kanske vad som hänt?


Jag började dagen med att spatsera runt i min trädgård och kika lite, så där på morgonkvisten.


  

En av mina älskade rosor har slagit ut



   


  En pion (?) som jag tänkt försöka flytta på lite senare...


Mitt land som nu är översållat med kaffesump...

fick tips om att det kunde hålla kattkräken borta... vi får väl se...


Åkte sedan till skolan för att hälsa på, där fick Pontus välja en hylla och leka lite.

Fortsatte efter det till frissan där Tim blev klippt, för att sedan åka vidare till mamma och hämta lite nytvättade kläder.

Hem för att äta lite mat och iväg igen för att hämta Marina och Max för en fika och lite prat ute vid Hjälmare docka.

En kvällshandling hann vi med också innan vi styrde kosan hemåt igen.

Väl hemma, när barnen lagt sig, gick jag ut och målade lite i stallet.

Så imorgon ska jag sätta upp gallret för fönstret igen och det är bara för hästarna att komma in!


När vi var hemma och åt så hörde jag Mjauis komma jamande...

hon hade visst  med sig lunch åt Fiffi... slutar de aldrig att jaga åt sina "ungar"?


   


I helgen är det karneval här i stan.

Kanske man skulle ta sig ut och titta och äta lite god mat... så man inte blir folkskygg..!

Om inte annat så kan man ju alltid kasta bort lite pengar och låta barnen åka lite karusell... eller åtminstone den ena, Pontus åker ju inte...


På lördag åker Tim med sin morfar upp till fjällen i två veckor.

Jag tror jag saknar honom redan...


Tack och gonatt... roligare än så här blidde det inte idag... nu är jag trött!

Tjing tjing!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards