Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 9 juli 2011

Av Ann - 9 juli 2011 21:24

Då har man avverkat årets Power Meet då.

Och det var ju strålande väder bägge dagarna.


Igår hade jag planerat och packat en go matsäck... och när vi kommit en bit på väg så kom jag på att jag glömt solglasögon, kepsar till grabbarna, bullarna och kexen och... kameran...

Men man får ju göra det bästa av situationen och överleva ändå.

Grabbarna blötte jag håret på med vatten för att kyla dem lite.

Nåja, det var ett strålande solsken hela dagen lång och till kvällen när flygfältet stängde åkte vi hem.

Barnen är inte jätteroade av bilträffar   så deras höjdpunkt var när de fick köpa några yu-gi-oh och dinosaur king kort.


 

Då ser man så här nöjd ut!


   


 

Sedan fanns det ju en och annan fin bil också!


 


Idag tog vi det lugnt på morgonen och åkte inte till Västerås förren vid lunch.

Då var det bilkö!  

Det var längesedan vi stod i bilkö in dit, i många år har det bara varit att köra rakt in... men men... vi tog en bakväg och stod inte still så länge.


När vi kommit in och parkerat så upptäcker jag att jag återigen har glömt solbrillorna och... kameran... därav få och dåliga bilder, jag tog med mobilen...

Men... jag hade med mig fikat och kepsar till barnen ivarjefall!

Man får vara glad för det lilla!

Fast kepsarna hade jag lika gärna kunnat glömma för dem ville de ändå inte ha på sig..!


Dagen till ära hade de slaktat sina grisar hemma för här skulle det köpas mer kort!

Så när vi försökte gå och titta på bilar så var korten det enda de tjatade om, så det slutade med att gubben gick själv och tittade på bilar och jag och de tjatande barnen gick och gjorde åt varenda krona de ägde och hade.


 

När vi gick ifrån ståndet som sålde de åtråvärda

korten träffade vi på en bekanting.

Hudson Hornet!

Fast han hade tydligen bytt färg dagen till ära..!

Men vem bryr sig? Inte barnen ivarjefall, de var lika glada ändå!


Även idag åkte vi hem utan att åka något på stan eller ut till Hälla.

Vi tyckte det var för varmt för att stå i bilkö, barnen var för rastlösa och ville hem och jag var tvungen att åka hem och kolla lite hästar... fast jag hade nog ändå gärna tagit en tur ut till Hälla förstås...


Så nu är jag hemma igen, både från Västerås och Lillprins bus, utan en massa planer, men mounttvättberg har vuxit sig stor, en viss Pontus fyller 6 år på onsdag och damråttorna tar nog snart över här hemma... så jag vet nog ändå vad jag ska göra...

För i vanlig ordning är jag ute i god tid... så jag har naturligtvis inte köpt något som ens skulle kunna likna paket... men det blir nog inte så svårt, han har gjort utförliga beskrivningar på vilka legopaket och x-box han vill ha och även vilka hyllor de står på i leksaksaffären...

Tror inte något kostade under 1000-lappen...

Undrar om han vet att jag inte har någon inkomst?

Nåja... det ordnar sig nog!


Tanterna här hemma har fått lite dåligt med uppmärksamhet sedan jag kom hem från semestern och det ska jag också försöka ändra på imorgon.


Så... nu ska jag försöka reda ut det flätade håret som ändå trasslat sig, det är överreklamerat att åka cab... blåsigt som tusan eller varmt som attan och hår som trasslar sig.   


 Go kväll!




Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards