Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Jag har

Av Ann - 17 juli 2011 20:34

fortfarande lite bloggkramp men igår när jag var ute hos Lillprins bus så lyckades jag få med mig kameran också, så några bilder kan jag bjuda på.


 

Inte lätt när han bara ville följa med och vara nära..!


   

Tänkte försöka ta en helbild på honom så ni kunde se om ni tycker att han växt något... inte så bra bild men...


   

Mycket bus blir det...


 

... men även mys!


 

En kille som tittade efter mig när jag gick, tur att någon verkar sakna en!   


Bakade scones igår till kvällsmat och hade jag inte varit så lat så hade jag gjort det idag med, för jag hade skalat räkor till räkmackor när jag upptäckte att brödet tydligen var slut... men jag är inte den som är den, jag käkade väl upp räkorna ändå, utan mackor!


Jag kan även stoltsera med att jag igår longerade och lasttränade Mellis.

Det gick bra.

Även idag lasttränade vi och precis som igår så gick hon lugnt upp med alla fyra hovarna på rampen och åt lite kraftfoder med huvudet i transporten.

Jag har tänkt att ta det väldigt lugnt fastän det går bra, så att hon ska känna sig lugn och trygg hela tiden.

Det blev ingen longering idag, bromsarna var ganska ihärdiga redan vid transportträningen... men hys ingen oro, jag klippte gräset så bromsarna svalt inte för det!


Men hoppsan, det blev visst några rader ivarjefall!


Tjingeling!

 
 
Stina

Stina

17 juli 2011 22:47

Visst har han växt din lilla prins !!! Stora killen snart ju =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

17 juli 2011 23:39

Fast tyvärr inte så mycket som jag hoppats... fast jag vet ju å andra sidan inte hur mycket han bör ha växt..! ;D

 
Linda

Linda

17 juli 2011 22:49

Vilket sammanträffande, även jag gjorde räksmörgåsar till familjen igår kväll.

Är så svårt att se på kort om han växt när man inte har någon människa brevid. Men lite borde han ju ha växt för det verkar ju finnas mat med tanke på hur grönt det är i hagen.
Här är allt gult och snart slut :-(

http://finnstapre.bloggplatsen.se

Ann

17 juli 2011 23:42

Har börjat bli dåligt i deras hage med nu, men vi har en till obetad hage som väntar som tur är! :)

Hur höga brukar dina var vid 1 års ålder?

 
Kim

Kim

18 juli 2011 00:54

Tycker det nog ser ut som om han har växt, kollade på bilderna när du släppte honom på bete, och höjdskillnaden mellan honom och kompisarna är större nu.

Skönt att du kan ta lastträna henne i lugn och ro, det ger bäst resultat.
Vi har ingen transport här, mutter mutter.

Mums för räkmacka, men den är godast med bröd tycker jag ;D

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

18 juli 2011 09:24

Hmmm man kanske inte kan kalla det räkmacka annars..? ;)

Ibland så tycker jag han växt massor, ibland så känns det som om han står still hela tiden, men det är väl bara jag som inbilar mig..!
Du vet, har man inget att bekymra sig över så kan man alltid hitta på något! :D

kram

 
Jossan

Jossan

18 juli 2011 05:56

Säger som Stina: Visst har han vuxit! Och manen sedan!! Man ser ju knappt hans tecken längre! :D

Vad kul om ni kommer! Jag ska beställa lite fint semesterväder igen till nästa vecka, så att badvattnet blir lite varmt igen.. ;)

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Ann

18 juli 2011 09:25

Gör det!
Så kommer vi! ;D

 
Linda

Linda

18 juli 2011 07:52

Oj, nu är det länge sen jag hade en ett-åring hemma. Harry som kom sist var nästan 2 år.
Men vad jag vet är att Semilla säkert växte lite drygt en dm! bara över sommaren mellan 1-2 års ålder.
Hon hade sån växtvärk att hon låg halva dagarna i hagen och hade problem att komma upp :-(

Så oroa dig inte, han kommer i växtperioder och växer läänge. Semlan växer än och är nu 160 vid tre år.

http://finnstapre.bloggplatsen.se

Ann

18 juli 2011 09:27

Jo det är väl så... har väl för lite att fundera över antar jag..!
Fast 160 behöver han inte bli, det räcker bra med ca 155 för mig! ;)

 
Sarah

Sarah

18 juli 2011 11:28

Fina bilder :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

Ann

18 juli 2011 18:15

Tack!

 
kicki

kicki

18 juli 2011 15:46

vänta bara, jämför du sen bilderna när du får hem honom igen med de första från sommarbetet så kommer du se enorm skillnad!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

18 juli 2011 18:17

Hoppas det! :)

kram

 
ylle

ylle

18 juli 2011 17:19

Så kul de verkar ha i hagen, och så nyttigt för en ung kille! Och att han ändå kommer till dig, ta det som en jättekomplimang!
Fina bröd, de ser goda ut....
Lycka till med lastträningen!

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

20 juli 2011 23:32

Svårt att se på bilderna när det gäller höjden tycker jag. Men han ser grövre ut och lite "vuxnare/större" huvud:) De växer i perioder som sagt så helt plötsligt skjuter nog rumpan i vädret till att börja med:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

23 juli 2011 21:49

Jag hoppas det! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards