Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Hilma RS 3878

Av Ann - 24 juli 2011 21:47

Hilma köpte min vän Helena Svedlund några månader innan jag köpte Mellis.

Sedan dess har de varit sambos med ett avbrott -05 när jag lånade ut Mellis för att jag var med barn. (Pontus)

Jag och Helena har alltid hjälpts åt med att ta hand om våra hästar genom åren, även om det är mest jag nu på senare år.



Hon är född 1995, svart med vita hår i pannan, är 95 cm hög och nu vår, ärvd av familjen Svedlund och... mitt ständigt dåliga samvete...

Stort TACK för att du "sparade" henne åt oss, för som Helena sa: du kommer att behöva henne när du flyttar ut på landet.


    


Hon har fått fyra föl:

-99 Harley Davidson, hingst, svart E: Fridolf

-01 Ior, valack, svart E: Kasper

-03 Rapido, valack, svart E: Haoudo

-05 Kelly Ozbourn, sto, svart E: Maxmer


Hon är en väldigt snäll ponny som har många användningsområden.

Hon är:


Ridhäst

 

Här med Pontus 4 år


Riddarhäst

   


Körhäst

 

Här med mina två cockrar,

den gula Cassy var hennes bästa hundvän...


Tomtehäst

 

(Bild scannad från en tidning)


Hon är en snäll gammal tant numera

som fortfarande kan ta sig en galopp när andan fallar på...

 

Dock helst inte med Merlin (?) till hans stora förtret...


Numera så klipps hon året runt pga att hon fått klåda.

Men klådan har blivit bättre sedan hon börjat få komma in nästan varje eftermiddag/kväll, sommartid och smörjs in med Nylander hästkräm och som sagt, klipps.


    


Hon har även haft fångkänning och går därför alltid med munkorg, vilket fungerar alldeles utmärkt.

Hon kan gå med på betet, håller sig hyfsat smal och har sedan vi börjat använda den inte haft några fler känningar och hon visar inga tecken på att inte vilja ha den på.

Tvärt om, i våras när jag kom ut i hagen för att sätta på den kom hon fram, fick på den och gick och ställde sig vid grinden ut mot sommarbetet.

Jag tror att hon fattade... munkorg på - ut och äta gräs!

Det var lite om Hilma!


 
 
Linda

Linda

24 juli 2011 22:55

En mycket söt liten dam :-)
Hennes farfar, Plutus, hade vi som pappa på en av våra bästa ston som tyvärr gick bort alldeles för tidigt i sjukdom.

http://finnstapre.bloggplatsen.se

 
Kim

Kim

26 juli 2011 23:36

Hilma är en riktigt "bra att ha" häst, verkar klara det mesta.
Hon har ett väldigt fint huvud, tjusig tjej.
Skönt att munkorgen fungerar så bra, annars är det lätt att man själv lider när dom inte vill ha den på.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

27 juli 2011 08:33

Hon är en häst som fixar det mesta!
Men tyvärr så är hon som sagt mitt dåliga samvete... skulle behöva hålla på med henne mer... eller ha någon som gjorde det, men det är inte lätt att hitta någon tyvärr.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards