Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Ann - 1 augusti 2011 21:57

alla födelsedagar för ett tag framöver.

Skönt.

Om man bortser ifrån att det ska bli två barnkalas snart.

Och det gör jag mitt bästa att förtränga...

Fast den äldres blir inte så blodigt och inte förren en stund in på hösten, det är planerat att firas ihop med två av Tims kompisar så jag är inte ensam om det.

Men Pontus kalas blir om ca två veckor och han vill bjuda på tacos och glass...  


Nog om det.

Det är inte bara sommarens födelsedagar som är avverkade, jag har även tagit premiärdoppet ikväll.

Det var en så underbart varm och skön kväll, så varför inte bryta den för tillfället väldigt sköna värmen och åka iväg och ta sig ett kvällsdopp?

Om det var varmt i vattnet?

Inte överdrivet, det tog en låååång stund att komma i, men vad gör man inte för att barnet ska träna på att simma?

  Man tvingar sig i det nästan minusgradiga vattnet och simmar med honom förstås!

Allt under ca 35 gradit vatten är nästan minus...  

När vi badat färdigt så undrade Pontus var fikakorgen var... och strax innan frågade Tim var kiosken var... så det där med att bara åka och ta ett kvällsdopp fanns tydligen inte i deras värld.

Avslutningsvis när vi kom hem, åt jag resterna från min födelsedagslunch, kinamat. mmmm...

Gubben åt smörgåstårta.

Också från igår.

Det finns fortfarande en del kvar, ingen som är sugen?


Förutom premiärbad har vi haft finbesök av Tiina och hennes söta tjejer.

Det var jättekul att träffa henne igen, det har jag inte gjort sedan skolan slutade.

Synd bara att inte Soya kunde följa med...


Imorgon kommer hovis och jag ångrar mig nästan att jag sa att han kunde ta oss först...

Jag är inte van att gå upp lika tidigt som förut längre... han kommer redan klockan 08... och det innebär att jag måste gå upp redan vid 07, för att ha hunnit vakna, mocka (för det orkade jag inte ikväll...) och ta in hästarna tills han kommer.

Det är hårt att ha sommarlov ibland!   


  I brist på nya bilder slänger jag in en favorit i repris,

Lillprins bus urläckra pappa Tendencioso IV.


Tjingeling!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards