Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Av lite olika

Av Ann - 15 augusti 2011 11:31

orsaker så bloggar jag inte så mycket längre... har ni tänkt på hur glad och harmonisk man kan bli av att umgås med vänner, medan vissa personer bara tar energi ifrån oss?

Att man kan bli helt slut och tappa sugen bara genom att vistas med vissa?

Jobbigt...


Hur som helst, den här veckan har vi överlevt medeltiden bla tillsammans med Jossan och hennes familj, supertrevligt!!!

Vi har under medeltidsdagarna tittat på riddarspel, eldshow, gycklarshow, ätit god grillfrossa som mamma bjöd mig och barnen på, fikat en massa och sett fina hantverk.

Vi har också umgåtts med brorsan och hans familj, överlevt Pontus 6-års kalas, jag har lämnat in ridstövlarna och hämtat ut dem väldigt trånga... och jag har hämtat halm.


Vi har haft kräftskiva med brorsan med familj och mamma och pappa...

   


och jag har naturligtvis umgåtts med mina älskade hästar

 

jag har både ridit och longerat!


Jag har börjat få lite ångest för att plugget snart börjar, till skillnad från mina barn som ser fram emot skolstarten på onsdag.

Själv börjar jag inte förren den 29 augusti så jag får lite barnledigt innan...


Och allt jag skulle göra under mitt sista sommarlov... tja jag har ivarjefall tänkt på det och var det inte tanken som räknades..?

Rackarns vad detta sommarlov gick fort!


I eftermiddag kommer hovslagaren förhoppningsvis ut för att verka Merlin och fortsätter det här vädret så kommer han snart bli av med sina kulor... tur han inte vet vad som väntar..!

Nu ska jag försöka få till något att utfodra barnen med.


Tjingeling!


 
 
Ingen bild

Tina

15 augusti 2011 13:25

Helloo !!
Inte kommenterat hos dig men läster dina inlägg och kan INTE annat än hålla med dig..hua vad vissa kan slita en i stycken ta all energi är såå jobbigt !!
Fullspäckat men verkar haft en lyckad vecka med massa läckerheter!!
Fina hästar!!
Kul att se dig vid asplund och lycka till med dina studier!!

KRAM Tina

Ann

15 augusti 2011 18:54

Tack, det var en trevlig pratstund! :)

kram

 
Kicki

Kicki

15 augusti 2011 13:33

kul att se att du lever =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

15 augusti 2011 18:55

Japp jag lever!
Men det blir inte så mycket dator, men det blir det nog snart ändring på när skolan börjar igen! :)

 
Linda

Linda

15 augusti 2011 21:50

Säger som ovan. Välkommen tillbaka!
Då kanske det blir lite ordning på ditt bloggande när sommarlovet slutar ;-p

Ja, nog är det trist hur mycket energi en del människor tar från en. Man får väl helt enkelt försöka undvika för mycket tid med dem om det är möjligt...

Ps. Dina jordgubbssticklingar växer så det knakar!

http://finnstapre.bloggplatsen.se

Ann

16 augusti 2011 07:06

Ja nu är det inte långt kvar tills det blir ordning på torpet! ;)

Bra att de växer för jag tror mina jordgubbsplantor har dött..! ;D

 
Stina

Stina

16 augusti 2011 08:18

It's alive !!!!

Saknar dig, men förstår att du har bättre saker för dig *s*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

16 augusti 2011 08:25

:)
Nja... bättre saker... har mer hamnat i någon form av datakoma... men jag ska bättra mig!

 
Sarah

Sarah

16 augusti 2011 11:11

Vad roligt att du är tillbaka :)
Dessa energitjuvar, det är grymt jobbigt att inse att en eller flera personer faktiskt tar mer energi än att ge eller åtminstonde vara på samma nivå.
Jag har gjort mig av flera såna personer för jag mår inte bra av dom!
Hoppas du får vila lite tills skolan början! Kram!

http://chanellie.bloggplatsen.se

Ann

19 augusti 2011 07:05

Jag har vilat och nästan bara gjort vad jag har velat, så jag har haft en underbar sommar! :)
kram

 
Viveca

Viveca

18 augusti 2011 11:20

Kul att du är tillbaka:) Förstår dig. Det finns energitjuvar och så finns det tidstjuvar. Datorn är en sådan. Ibland får man mer gjort om man håller fingrarna borta från den där burken. Sommaren gick alldeles för fort, men jag hoppas på en fin mild höst. Den allra bästa årstiden för att njuta av hästarna tycker jag:)
Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

19 augusti 2011 07:06

Håller helt med dig, sommaren gick alldeles för fort och hösten är en riktigt härlig tid (om det inte bara regnar) att hålla på med hästarna!

kram

 
Kim

Kim

18 augusti 2011 23:29

Låter som om du trivs med ditt sommarlov ;))
Tycker du gör helt rätt som hittar på massa saker, och sen till vintern finns det tid för mer bloggande.

Ja tur att Merlin vet!
Fast det är snabbt gjort och dagen efter brukar dom skutta runt utan några problem.

kram på dej

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

19 augusti 2011 07:07

Jag trivs som bara den, har haft ett underbart sommarlov!

kram!

 
Kim

Kim

19 augusti 2011 08:44

Det skulle ju självklart stå: Ja tur att Merlin INTE vet.
Ibland går det för fort när jag skriver, skyller på kaffet ;))

Ha en fin dag

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

19 augusti 2011 09:43

Jag förstod väl det! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards