Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Jag har fått en ny kompis

Av Ann - 19 augusti 2011 07:30

som heter Sony Ericsson Hazel J20i.

Krångligt namn anser jag så han får helt enkelt heta Hasse.

Jag valde Hasse för att det fanns en hyfsad kamera och ingen touch.

Jag och touch går liksom inte riktigt ihop... jag är inte så modern av mig...


Hasse och jag kommer inte riktigt överens än, men det tar sig.

Nu kan jag både ringa OCH avsluta samtal (vilket jag tydligen inte kunde första dagen...), jag kan skicka sms och mms, jag kan ladda in musik och ta kort och filma.

Detta tog mig ca tre dagar att lära mig (efter att jag printat ut och lusläst manualen trots att det är mindre sport då...) och som upplysning kan jag tala om att det tog mig ca tre år med den förra... *klappar mig själv på huvudet*


Något som däremot tydligen var svårare, var att föra över kort som jag tagit från telefonen till datorn... hade det gått hade ni fått se en vacker kvällsbild från min trädgård när det precis regnat och regnbågen visade sig så fint.

Tittar man noga kan man nästan urskilja två, men det kan ju inte ni göra eftersom jag ju faktiskt inte lyckades föra över bilden...


Så här ser Hasse ut...

 

och jag tror nog att vi ska bli goda vänner tillslut!


Vad har mer hänt under veckan som gått då?

Gustav hovslagare har varit ut och verkat Merlin i hagen i måndags och det gick väl bra... han drog till sig hoven ett par gånger fram men stod annars still och skötte sig, så jag skäms inte.

Annars händer det inte mycket med hästarna just nu, mer än att jag försöker hålla igång mig och tanten...


Tim har klippt sig och har nu bestämt sig för att spara ut håret bak i nacken igen...


Barnen har börjat skolan, Tim i andra klass och Pontus i förskoleklass, stoooort!

Nu har jag bara skolbarn... innebär det att jag är gammal och att tiden går alldeles för fort, eller att det bara är tiden som går alldeles för fort men jag står still?


Jag har också umgåtts en del med en kär vän som i förrgår tog bort sin älskade häst... så där har tankarna varit ganska mycket... men nu springer han på de evigt gröna ängarna och har det bra med våra andra gamla vänner..!

Vila i frid kära Z...


Och sist men inte minst... jag har lämnat in och hämtat ut ett par fortfarande trånga ridstövlar, MEN... jag får på och av mig dem utan sendrag, så nu är det bara att rida på!

Kan jag sedan lyckas gå ner några kg så kanske de passar alldeles utmärkt!


Min kära pappa var över med lite kort som han tagit från Tarfala när vi var där så här kommer några:


  

Gubben och jag framför den fina forssen


    Tro det eller ej, men det fanns några vackra blommor även här i stenöknen!


 Hela familjen innan avresan hemåt 


Tjingeling!

 
 
Jossan

Jossan

19 augusti 2011 08:06

Vilka fantastiskt fina bilder Ann!

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Ann

19 augusti 2011 09:42

:)

 
Ingen bild

Mia

19 augusti 2011 08:45

Härligt Ann! Du är såå duktig! Lättaste sättet att föra över kort till datorn från Hasse tycker jag är via en kortläsare (netonet ca 100kr) som klarar minneskortet från Hasse. Då är det bara att kopiera över dem!

Ann

19 augusti 2011 09:44

Okej... jag ringer dig innan jag beställer! :D

 
sofia

sofia

19 augusti 2011 11:33

hahaha....du skriver för bra du!! :) Hasse, ja, du gör som jag....jag döper också saker ;-)

vilka underbara bilder!

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Ann

19 augusti 2011 21:56

hi hi klart att ens vänner måste ha namn! ;)

 
Kicki

Kicki

19 augusti 2011 13:38

du o hasse blir nog bästisar vad det lider =D
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

19 augusti 2011 19:42

Redan på god väg!!! :D
kram

 
Carin

Carin

19 augusti 2011 21:31

Whiiii *klappa-klappa* vilka fina bilder på er allihop!

Jag håller med Mia, stickan är bäst! Tyvärr vill min Satan-Satio inte riktigt samma som jag så jag använder sladd (the old style). Fick från mitt fd jobb 20 stickor (Sony Ericson orginal) och hade jag haft en kvar hade jag skickat en till dig på studs! Hasse ser nice ut... Kanske något för mig *trotsar det där med touch även om jag har försökt i över ett år nu*

Kramen och trevlig kväll!

http://caisisen.bloggplatsen.se

Ann

19 augusti 2011 21:47

Fast egentligen fattar jag inte vad ni menar med sticka... jag har en sladd som jag använder när jag för över musik..?
Fast jag lyckas inte föra över åt andra hållet tydligen... *mutter* men snart så! :)
Synd att du inte hade kvar de där 20 då! ;)

Hoppas du får en trevlig kväll du med!
kram

 
Linda

Linda

19 augusti 2011 21:43

Eeeh, var är alla siffror på telefonen?!!
Här har du en till som inte kan de nya telefonerna, eller vad man nu ska kalla dem idagsläget...
Har en som man KAN ta kort med, men man ser inte vad det föreställer :-D
Och den trivs jag jättebra med då jag ju har den för att RINGA med.
Man får väl söka på antika saker för att köpa en vanlig mobiltel när den går sönder.

http://finnstapre.bloggplatsen.se

Ann

19 augusti 2011 21:53

Siffrorna finns under, man skjuter liksom upp telefonen så de kommer fram!
På Hasse verkar man kunna ta hyfsade kort faktiskt, om man nu skulle kunna råka få över dem till datorn bara...
Men jag tror att Hasse och jag kan få ett bra förhållande!

 
Caisa

Caisa

19 augusti 2011 22:24

Lathund från mig :P

Koppla sladden till datorn. Klicka på telefonikonen som kommer upp (kommer den inte upp gå via "min dator"). Dubbelklicka på "Memorycard"-Images-Camera. Förhoppningsvis kommer där upp datum-mappar (mina läggs månadsvis). Dubbelklicka, markera alla bilder (tyvärr funkar inte alltid miniatyrförhandsgranskningen) du vill ha över och högerklicka "kopiera/klipp ut" och (tips från coachen) skapa månadsmappar över foto typ "Harry 201108" och högerklicka "klistra in".

Funkar inte det så kolla så att det du fotar sparas på minneskortet! Inte alltid det gör det automatiskt tyvärr...

Lycka till och stor kram!

http://caisisen.bloggplatsen.se

Ann

19 augusti 2011 22:34

Tack!!!
Ska genast prova!

stor kram tillbaka! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards