Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Ann - 25 augusti 2011 20:21

Idag var inte min dag...

Idag var verkligen inte en av mina stoltaste dagar...

Den började bra imorse, jag skulle följa med Pontus och vara med honom i skolan, alltså skulle jag köra in dem dit.

Vi hade en lugn och skön morgon, helt utan stress, men när jag satte mig i bilen så kom jag på det fasansfulla.

De började inte 09 som jag hela morgonen ställt mig in på (och fråga mig inte varför jag trodde det för de har då aldrig börjat 09 någon gång förut), de började 08.30

Min första reaktion var att, jag stannar hemma, vi sjukskriver oss!

För klockan var 08.40 redan...

En enda gång är det jag som ska köra in dem till skolan (det är alltid gubben annars) OCH vara med, och då kommer vi försent..!

Men så besinnade jag mig.

Vad ger det för signaler till barnen?

Så det var bara att bita i det sura äpplet och åka in, be om ursäkt och skämmas.

  

Men som om inte det var nog... vid lunch avslutade jag mitt besök i skolan och gick på stan ett par timmar, innan det var dags att åka och hämta dem igen.

Jag strosade omkring utan något egentligt mål mer än att fördriva tiden och tillslut glad för att klockan äntligen var 14.10 så åkte jag för att hämta dem.

Tyckte det var ovanligt lite bilar på parkeringen för att vara hämtningsdags, och då slog det mig.  

Det var torsdag och när slutar de då?

Inte 14.20 som jag trodde... utan 13.40

Attans!!!

Jag gör det igen!

Kommer för sent!

Helst av allt hade jag velat gå därifrån, men det kunde jag ju inte... så det var återigen bara att krypa till korset och gå in, be om ursäkt och skämmas...    

För det är nämnligen så att jag även gjorde samma tabbe förra torsdagen med..!

Man kan ju undra... hur svårt kan det va?

Som tur var så möttes jag av skrattande personal men rackarns vad jag ville sjunka genom golvet.

En av dem berättade att när Pontus såg att jag inte satt och väntade hade han suckat lite och sagt att: jaha nu har mamma glömt bort tiden igen..!

Men jag överlevde skammen och ska härmed ställa telefonen på att påminna mig.

Bara jag kommer på hur man gör...   

Tror det var den väldigt mysiga myskvällen med den annars rätt obstinata miniungdomen som räddade mig för att gräva ner mig idag.


Nog om det.

Idag när jag matade Merlin så var han duktig, det stod en lastbil och lastade av eller på något stort med en kran en bit ifrån grinden, men han skötte sig så fint! Ja, förutom hans bordsskick då, för det är och kommer nog alltid att vara bedrövligt...

Men så skönt att något funkade idag ivarjefall!

När jag kommer så gnäggar han i stort sett alltid och kommer så glatt!

Och det gjorde han även innan jag började ta ut honom för att ge mat och det värmer. 

Så vid närmare eftertanke så hjälpte nog även Merlin till för att rädda min dag!

Min prins  

 

Lillprins bus vid matningen...

men jag och Hasse är inte riktigt överens, bilderna blir ofta suddiga för mig...


Den här jättelika spindeln, för tro mig den är ENORM!!!

... har spunnit ett lika jättelikt men otroligt fint nät i mitt foderrum.

Synd att jag inte har något bredvid så man ser hur sketans stor den är!

Visst måste det vara någon sorts exotiskt jätteovanlig mega giftig sak?


Ha en fortsatt bra kväll!

Tjingeling!



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards