Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Ann - 7 september 2011 07:26

Igår vaknade jag med en baksmälleliknade (fast jag var inte bakis, jag lovar!) huvudvärk och ett dåligt humör.

Vill inte riktigt påstå att det är bättre idag...

Fast utan huvudvärk men sur och grinig som bara den.

Igår tror jag allt strulade som kunde strula så det kan nog inte bli värre på den fronten idag.

Hoppas jag ivarjefall.

Hur som helst så känner jag att jag inte alls vill hålla på med skolan.

Det går bara inte att koncentrera sig, jag har verkligen en hel myrstack i brallan...

Och det är konstigt, för det här ämnet intresserar mig verkligen.

Det är ju det här som jag ville jobba med, men jag är inte alls på hugget...

Blä för skolan, jag VILL inte!  

(och nu hamnade jag ju absolut inte på en 6- årings nivå...  ) 

 


Igårkväll fick jag den otroligt fantastiska idén om att Lillprins bus skulle få komma ut och äta lite gräs en sväng.

Jag väntade tills kvällningen så jag inte skulle vara själv första gången, ifall han skulle få för sig att toka sig på ett eller annat vis.

Så jag, glad i hågen tog ut honom och han glad i hågen, tyckte det var gott med gräs.


 

Ända tills en pojke kom farandes med en pulka...

Men... som den *harkel* coooola kille han är så lugnade han sig snabbt och började äta igen.

Men då flög dörren upp till lekstugan som stod bredvid oss.

Jag hade inte sett att det var barn där inne... och då var lugnet kört!

Idén som kändes så bra tidigare kändes med ens som en riktigt dålig idé...

Att ha en pigg åring som inte får röra sig så att stygnen går upp, på tårna, med barn runt omkring var inte den ultimata situationen... varken för barnen eller stygnen, så vi gick in igen.

  


Det kändes riktigt oansvarigt... men han fick sol på kroppen en liten stund och äta gräs i säkert 5 minuter... man får vara glad för det lilla!


Nu ska jag och min tjurighet ta och försöka göra något vettigt.

Försöka kan man ju alltid...


Tjingeling!



 
















Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards