Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Kan man vara

Av Ann - 12 september 2011 13:24

skoltrött trots att man knappt börjat terminen?

Jag tycker ivarjefall hela skolgrejen suger.

Verkligen.

Fast att kursen är intressant.

Fast att det är kursen jag väntat på hela tiden.

Nu har jag suttit sedan 07 imorse och skrivit, läst och försökt komma ifatt det som jag borde gjort förra veckan.

Och iofs så tycker jag nog att jag varit ganska flitig idag om jag får säga det själv.

Så pass duktig att jag belönade mig själv med en liten ridtur så här vid lunchtid.

Och trots att jag borde kunna ta en timmes lunch och göra vad jag vill på, så får jag dåligt samvete.

Även om jag vet att man inte kan sitta och läsa eller skriva hela tiden och att jag förmodligen kan koncentrera mig bättre nu.

Men nog om dåligt samvete, det har jag tillräckligt av ändå.

Ridturen var, trots allt, en riktigt mysig tur med en väldigt positiv och samarbetsvillig Mellis.


  Den här bilden skulle vara lite på hästens huvud och mycket på vår härliga ridtursväg... men jag verkar vara mer intresserad av hästen..!


Det riktigt kliar i mig att få åka till ett ridhus och bränna av ett ordentligt träningspass eller varför inte en hel tränings helg!

Men jag ska behärska mig och vänta lite till,  tills vi (obs vi...) har kommit igång lite mer...


 

Vackert och höstigt på ridturen...


... och självklart...

  ... måste Lillprins bus vara med på ett hörn!

Observera hans trasiga boll som ligger på marken,

 men den verkar inte lika kul längre... kanske för att den är trasig?

Stackarn kanske behöver en ny..!  


Imorgon kommer veterinären och ska ta stygnen, håll nu tummarna för att det ska bli bra sen!


Nu är det dags att fortsätta med att läsa boken "Mr tourette och jag" så jag kan göra klart bokanalysen som ska vara inlämnad den här veckan.


Tjingeling!

 
 
Viveca

Viveca

12 september 2011 19:20

Härligt att komma ut och rida. Fröstår att du är sugen på mer:) Vår boll ligger orörd i hagen. Enda gången den används är när jag och Marko tränar "nudda" och "kasta". Det kan man ju träna med annat. Lillprinsen kan ju få ärva den? Fast han kanske inte skall busa så mycket ännu med sitt ben? Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

13 september 2011 07:06

Tror inte det är någon fara, han är inte halt och idag ska stygnen tas, han har haft sin egen boll (eller vad man kallar den!) både i boxen och tidigare i vintras när han var skadad. Så vi kan ju alltid köpa er boll! :)

kram

 
Kicki

Kicki

12 september 2011 22:23

klart att pojkvaskern måste få en ny! =D
alla småpojkar gillar väl att sparka boll?!!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

13 september 2011 07:07

Han ska få en ny!
Snart..!
Ska bara... först! ;)
kram

 
Kim

Kim

12 september 2011 22:54

Undrar om det egentligen är kursen som är problemet...den får du klura på ;))

Klart du ska rida en tur och rensa hjärnan lite, så får du nya krafter till att plugga.

Håller tummarna för lill plutten i morgon!

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

13 september 2011 07:08

Nej, det är nog inte kursen det är fel på... så vad kan det då vara?
För det kan ju inte var mig eller min inställning..?! ;D

kram

 
Viveca

Viveca

13 september 2011 09:59

Köpa behöver du inte göra. Det räcker i så fall att du betalar frakten. Den är ju lite svår att paketera;)Vill du ha den så kan du skicka din adress via fb-meddelande. Den är lite solblekt men ingen punka:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

13 september 2011 10:27

Jamen tack så mycket! :)

 
natalie

natalie

13 september 2011 11:25

jag brukar alltid bli skoltrött i början för att det tar ett tag att komma in i grejen med skolan igen, så man blir ju helt slut ;o

http://dressyrnatalie.blogg.se

Ann

13 september 2011 20:37

Jo det är väl så! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards