Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 18 september 2011

En helg

Av Ann - 18 september 2011 21:57

i hästens tecken har det blivit.

Har jag inte varit i Strömsholm på Svenska championatet för PRE så har jag varit hos Lillprins bus och varit ute och betat med honom eller pysslat och donat.

Lördagen började hos Lillprinsen med mockning och ut och beta lite, för att sedan fortsätta i Strömsholm med Jossan, Anne-Lie och Madde.

Jossan gjorde mig lycklig genom att ha med sig lunchmacka från Subway, det krävs inte så mycket för att göra mig lycklig, bara lite att tugga på så är jag så nöjd så!


Tog en massa bilder på väldigt fina hästar, men i vanlig ordning blir inte ljuset som jag vill.

Kameran är ganska avancerad så det går säkert med någon knapp och inställning att få till det där... men se det kan jag inte... än...


Så... bilderna har jag fått greja lite med och det kan ju vara så att jag kanske inte är helt säker på det heller... så det blev som det blev och färgerna kanske inte riiiktigt stämmer... och de blev även hmmm... aningens gryniga...


Först ut, Onis Corrales eller Harry

  en jättefin 2-årig hingst, här med sin ägare Linda Söderberg, Finnsta PRE.


Sedan Mantua, ett 4-årigt sto

  även hon ägd av Linda Söderberg.


Nästa snygging som fick äran att visas här    är Galope P

 

ägd av Stuteri Pepino PRE. Det är även hon som äger Merlins pappa!


Han är 4 år och även pappa till Jossans Quimero.

 

Och ja, jag vet... bilden är suddig... synd...


Gångarts champion blev denna gång

 


snygga Armas Veleño, en riktigt snygg 9-årig hingst.


   


Jag vet att för att få bättre skärpa i de rörliga bilderna så kan jag ha kameran inställd på just rörliga bilder, men då blev ljuset ännu konstigare...

Jag vet inte vad det är med mig och tekniska prylar...


Hur som så var det en väldigt trevlig hästhelg som det borde vara fler av!

Tack tjejer!


Idag var även dagen då Lillprins bus äntligen skulle få komma ut i hagen till sina polare igen.

Så efter att jag varit hem en snabbis och ätit lite så blev det en vända till Viby och Merlin.

Han blev jätteglad över att få komma ut, men medans jag trodde han att han glatt skulle galoppera iväg till dem, så blev det istället så att jag fick gå med honom till dem.

Den lilla fegisen ville inte gå själv!   


Han travade glatt iväg en bit...

  för att sedan stanna och vänta in mig.


Heeej kompis!

  De verkade rätt glada över att ses igen!


Och som ni ser så lär de inte svälta på en stund!

 

Självklart så hade jag tänkt filma själva ihopsläppet, men tror ni att Hasse tänkte samarbeta med mig just idag?

Naturligtvis inte...

För har han (Hasse) skött sig hela tiden innan och det har gått att filma utan problem, så kan jag ju tala om att det inte gick att filma alls just idag.

Jag försökte flera gånger utan resultat... så nu ligger han kraftigt på minus.

För Lillprinsen tokgalopperade inte (som tur var) men han sprang ju lite och hoppade och skuttade runt mig och det hade jag gärna haft till min lilla planerade film med honom...

Eller jag kanske ljög liiiite grann, för nu går det att filma igen.

Och det gick när jag kom tillbaka från hagen.

Efter liiiiite hjälp.

Inte mycket alls, bara lite...   


Veckan som kommer är fullspäckad med VFU (praktik) för mig, klipptid för Pontus, fotografering i skolan för barnen och självklart hästarna.

Ja och så ska jag försöka få ordning på hemmet någon gång emellan varven.

Barnen åker med morfar till kusinerna i Lilla Edet på fredag och är borta hela helgen och lördagen bjuder på kräftskiva för mig och gubben.

Och eftersom jag och gubben är barnlediga hela helgen så funderar jag lite på om jag skulle ordna någon överraskning åt honom på fredagen.

Jag misstänker dock att jag uppskattar överraskningen mer än han, men jag resonerar som så att eftersom han inte överraskar mig, så gör jag väl det själv!

Och han får vara med!   

Snällt va?


Oj, vilket långt inlägg... hängde ni med ända hit till slutet?

Jag ska sluta plåga er nu med mitt dravel och gå och lägga mig... så...


Godnatt!

 
 
sofia

sofia

19 september 2011 17:44

Härlig hästhelg med andra ord:)
Det är roligt med PRE dom har så många fina färger.

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Ann

19 september 2011 19:48

Jätte härlig hästhelg! :)

 
Kicki

Kicki

19 september 2011 20:01

jag hängde med!!

läckra hästar. men jag kan inte låta bli att tycka att det är litet fånigt med vissa raser (inte bara PRE), att det "hör till" att handlers/ryttare ska "klä ut sig"...

Kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

19 september 2011 21:06

Man behöver inte "klä ut sig" om man inte vill, det räcker med ljusa byxor och mörk tröja! :)

kram

 
Linda

Linda

19 september 2011 22:29

Ha ha, du snackar om suddiga bilder!
Kolla in bilderna min mamma tog på Onis och Mantua, så klagar du inte på dina!

Tack för en trevlig pratstund i lördags, kul att träffa dig i verkligheten, även om det nästan känns som att jag kände dig redan genom bloggen :D

http://finnstapre.bloggplatsen.se

Ann

22 september 2011 07:16

Tack själva!
Ja visst känns det som om man redan känner varandra!
Hälsa din mamma!

 
ylle

ylle

24 september 2011 18:37

Jag tycker att bilderna blev fina, för de förmedlar så mycket stämning. Skit samma om "kvaliteten" inte är 100 %!
Fina PRE- hästar!

http://http;//ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann

27 september 2011 07:21

Det var väldigt många fina hästar där! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards