Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Nu har jag

Av Ann - 27 september 2011 07:34

inte bloggat på ett tag igen, men det har sina orsaker.


Jag och gubben min har haft en riktig görasakerutanbarnhelg!

Det var nämnligen så att min pappa tog med sig barnen till deras kusiner i Lilla Edet och de åkte direkt efter skolan i fredags och kom inte hem förren i söndags kväll.

Så jag och min ena svägerska hade bokat hotellrum i Örebro och tog sedan med oss gubbarna för lite mat och ölande så där på fredagkvällen.

Själv var jag otroligt glad över tvn där på rummet, vi har ju inga kanaler hemma, bara basutbudet och det är knappt så de fungerar... så jag roade mig med fjärrisen till 03 på natten.

Sedan tänkte jag att jag nog borde sova, för på lördagkvällen var vi ju bjudna på kräftskiva så jag kanske borde vara lite pigg då..!

Frukosten var lika mumsig som jag tänkt mig men gubben min åt endast en tallrik yogurt..?

Undrar just varför?


Lördagen kommer jag knappt ihåg vad jag gjorde men jag var ivarjefall ut och hälsade på Lillprins bus en sväng och mamma kom ut med lite fika som vi intog tillsammans med grannen.

Sedan tror jag bestämt att det redan var dags för kräftskivan, som jag helt enkelt gjorde om till en grillafton för oss.

God mat och dryck tillsammans med trevligt sällskap gjorde att kvällen inte slutade förren 03 den här gången heller.

Och två sena nätter med diverse dryck gjorde helt enkelt att söndagen, ja den försvann...

Jag blev väckt vid 10.30 tiden av att min andra svägerska och hennes tjejer kom, för Hilma skulle klippas.

Det var en av de få gångerna jag klev upp ur sängen...


Så nu är lillskruttan klippt, så när på några tussar under magen som blev kvar... då ville liksom inte klippmaskinen vara med längre!

Men det fixar sig sen när skären är slipade...


I lördags var jag även in på Granngården för att köpa lite blommor.

Men tydligen så är minnet fortfarande inte så bra, för jag kom ut med varsin ny grimma till hästarna, en foderskopa och en cola.

Till Hilma köpte jag storlek shettis, för hon är ju en shettis.

Men den var nog till mini mini miiiiini shettisar för den behövde jag inte ens prova för att inse att den var väldigt mycket för liten... och Merlins... tja han växer väl i den...

Han fick cob för det är vad han har nu på sin andra grimma... men man kan redan se att han ärvt sin mammas form på huvudet för det är ganska trekantigt, smalt där fram och brett där bak.


Liiiite stor kanske... fram vid nosen... men snart så,

för som Elin sa, han ska ju växa och bli en stor och ståtlig herre...

 Snygg bild va?   


Pappa och jag ska ta tag i hästarnas regnskydd, gubben har beställt grus till grindöppningen och backen ner, jag ska ta tag i min trädgård inför vintern och så ska nya hagar upp och gamla fixas till.

Jättekul.

Verkligen jättekul.

Mina favoritsysselsättningar.

Fast det är kul när det blir klart!

Det är vad jag ska roa mig med den närmsta framtiden.


Tjingeling! 

 
 
Ingen bild

Anna-Lena Bernhardsson

27 september 2011 09:24

Hej Ann!!!
Såg av en ren slump att du hade en blogg, Kul då kan man se lite vad som händer i Arboga oxå...
Kram Anna-Lena

Ann

27 september 2011 19:32

Nej men hej! Kul att höra av dig, det var inte igår, har du en mail eller något så man kan nå dig? Du kan alltid skriva den här och då lägger jag naturligtvis inte ut den! Vore kul att höra hur du har det.
Kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

27 september 2011 22:00

Låter som någon har varit ordentligt sysselsatt =))

http://monzan.bloggplatsen.se

Ann

29 september 2011 07:12

Jovars, det kändes ivarjefall som om det var fullt upp hela tiden! ;)

 
Kim

Kim

28 september 2011 09:08

Det där lät som en mysig helg.

Känner igen det med minnet när man ska handla!
Kommer ofta ut med helt andra grejer och nästan alltid ligger min fina inköpslista kvar hemma på köksbordet :))

Grimmor där man kan reglera nosremmen är nog nödvändigt för lilla smalnosen :)

Men skönt när hagarna är klara och du kan sitta och titta på hästarna som går och njuter i dom.

Kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

29 september 2011 07:14

Det var en sån grimma, och inspännt till sista hålet..!
Ja... tänk när allt är klart!
Så skönt!
Och mysigt, det hade vi verkligen!

kram

 
Sarah

Sarah

28 september 2011 16:23

Låter som en bra helg ändå :) hihi konstigt det där med minnet när man ska shoppa ;)
KRam

http://chanellie.bloggplatsen.se

Ann

29 september 2011 07:14

Det var en super helg!

kram

 
Viveca

Viveca

28 september 2011 23:10

Du verkar ha fullt upp:) Jag har inte glömt av dig och bollen, men har inte fått den berömda tummen ur. Är totalt värdelös på att få iväg saker med posten och har inga bra ursäkter, men den kommer!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

29 september 2011 07:15

Fullt upp är bara förnamnet... skulle behöva minst ett par timmar till på dygnet!

 
Kicki

Kicki

29 september 2011 14:38

full rulle alltså!! =)
störtskön shopping där ;D
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

29 september 2011 19:54

Fullt ös, fattar inte hur folk kan jobba heltid..!
Hur har man tid med allt? ;)

kram

 
Kim

Kim

3 oktober 2011 18:54

Hoppas allt är bra med dej och de dina.
Och att det är plugg, hästar och ett mysigt familjeliv som fyller din tid.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

3 oktober 2011 19:47

Det är det som fyller min tid... mest min vfu(praktik) hinner knappt andas...

stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards