Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Andningshål

Av Ann - 12 oktober 2011 17:00

Idag på eftermiddagen blev det ett andningshål då jag skulle gått på ett möte som skulle slutat klockan 16.30

Men det var fel dag, det var imorgon mötet var, så jag slutade redan klockan 15.

Och inga barn, för dem hämtade pappa, och mamma skulle komma hem med dem ikväll efter badmintonen, så jag fick en eftermiddag alldeles för mig själv!

Hade tänkt att jag skulle städa, tvätta och göra lite nytta... men jag fastnade visst i soffan och här en stund istället... konstigt...


 

Dagsfärsk bild på Lillprinsen


Kan ju berätta att kastreringssåret som sett jättefint ut hela tiden, bestämde sig för att börja krångla efter 4 fina veckor.

Så Lillprinsen har varit lite hängig, ingen feber, men nog ont...

Och jag har klippkort hos veterinären.

Han har nu betat av sin andra penicillinkur på en månad, är inne på sin tredje Metacamflaska och veterinären har varit här 5 gånger på 5 veckor...  det blir i snitt ett besök i veckan, fast så har det inte varit, vi hade två veckor där i mitten någonstans som de slapp komma och några veckor med mer flitigt besökande.


Jag har även klippkort på apoteket... eller jag borde ha ivarjefall...

Medicinerna och alla sårvårdsgrejer han haft har inte varit gratis vill jag lova..!

Han åkte även på kraftig mugg, bara så där över en natt, för ett tag sedan.

Som jag efter det kämpat med att fixa, han är inte alltid längre så samarbetsvillig min lilla prins... men även muggen är klart bättre.


Såret på benet är ivarjefall väldigt fint och knappt något kvar av och igår när veterinären återigen kom, så var han både mycket piggare och den mindre fotbollsliknande sak han haft mellan bakbenen, betydligt bättre.

Så det blev inget av att skära upp såret igen och att jag skulle ha försökt tömma det hela själv.

Kan säga att jag drog en lättnadens suck, både för att han mår bättre naturligtvis, men också för att jag slapp gröta i något läbbigt sår, man får vara glad för det lilla!


Barnen har hjälpt mig med trädgården och vi har gjort lite höstfint.

Stallfönstret har fått nya blommor


Tim har klippt hela gräsmattan själv medans jag tog kanterna

    


och kruka och korg har fått lite nya höstblommor även de.


   


Tim och Pontus, ja mest Tim, har även rensat alla rabatterna så nu är det jätte fint!

Om de gjorde det frivilligt?

Njae... jag kanske fick muta dem med lite betalning... 20 kronor till Pontus ( han tröttnade ganska snart...) och 80 till Tim för en halv dags jobb..!


Hittade den här stackars blomman... det måste vara årets sista tror jag..!

 


I helgen hoppas jag att pappa och jag kan fixa lite med hagarna så jag kan börja planera för hemfärd för Lillprinsen.

Min preliminära plan är att ta hem honom i månadsskiftet tror jag... ser fram emot att han ska komma hem, så jag kan umgås lite mer och spontanare med honom.


Så... ha det gott tills nästa andningshål dyker upp och håll nu tummarna för oss att Merlin får bli frisk och att det här är över!


Tjingeling!

 
 
Jossan

Jossan

12 oktober 2011 20:38

Vad fint du gör Ann! :)

(Och jag har verkligen undrat över detta med Merlin, så jag är jätteglad över att få höra avad som spökade, och att det blivit bättre igen!)

Kram!

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Ann

12 oktober 2011 22:01

Jodå, nu börjar jag nästan se en ljusning och att det kanske kan ha vänt för oss! :)

kram

 
Sarah

Sarah

13 oktober 2011 06:48

Skönt med ett andningshål ibland och ja då ska man bara ta det lugnt :)
Stackars lillkillen, han fått otur nu :( Hoppas allt blir bra!
Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Ann

15 oktober 2011 15:33

Hoppas jag med!

Kram

 
Kim

Kim

13 oktober 2011 23:30

Så skönt att Merlin mår bättre!
Att försöka klämma och tömma ett sår mellan bakbenen är ju inte ofarligt direkt !!

Så fint ni gjort, riktigt välkomnande!

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

15 oktober 2011 15:34

Kan säga att jag är riktigt glad över att jag slapp hålla på och klägga med det såret! :)
Men än vågar jag inte riktigt säga att det är över... det är ju inte helt bra ännu även om det är MYCKET bättre!

kram

 
Viveca

Viveca

14 oktober 2011 11:05

Jättefint jobbbat av er i trädgården. Jobbigt att Merlin haft sådan otur. Får hoppas det vänder nu. Det borde ju bli mindre infektionsbenäget nu när det blir kallare. Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

15 oktober 2011 15:38

Ja nog har han haft otur allt...
Det är skönt att det inte är så varmt även om problemet inte varit infektion tidigare... det liksom bara inte dränerade sig själv men själva vätskan var klar, rinnig och luktade inte så hon trodde inte det var infektion i det.
Och så hoppas jag att det förblir!
Skönt att barnen börjar bli så stora nu att man kan ha lite nytta av dem! ;)

Kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

14 oktober 2011 23:42

Skönt att han är bättre nu. Hoppas att det håller i sig och att du kan plocka hem honom som du tänkt =)
Skulle vara kul att se honom (och de andra såklart) när han är på hemmaplan :D
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Ann

15 oktober 2011 15:39

Du är SÅ välkommen att hälsa på! =)

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards