Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Egentligen

Av Ann - 16 oktober 2011 22:59

så borde jag nog ligga och sova vid det här laget... för jag börjar 07.00 imorgon och slutar inte förren 18.00

Men... jag är för trött för att lägga mig så jag sitter kvar här istället.

Det är ju mycket bättre.


Igår när jag gick ut för att mata Lillprinsen

såg det ut så här på ena sidan staketet...


och så här på andra sidan staketet.

   


Visst är det väl rofyllt med sol, blå himmel och betande hästar?


 

Sedan kom Lillprinsen mig till mötes med välkommande gnäggningar.

Då är det värt de där jobbiga med att ha häst!


Som det här han fick i början på september...

 

Såret var ca 7 cm långt och så djupt att det precis undgick att gå in i leden...


När stygnen skulle tas såg det ut så här...

 

Rätt äckligt, men stygnen som veterinären inte trodde skulle hålla satt kvar, eller ivarjefall de flesta av dem!


Igår såg såret ut så här!

   

Fint va?

Nästan borta!


Igår fixade jag och pappa de "gamla" hagarna så nästa helg ska det börjas med de nya.

Minst två nya har jag planerat att få till och jag har även en förhoppning om att de ska få varsin lite större "sjukhage" på stallplanen.

Som ska vara lätta att dela av om någon får boxvila.

Ska Merlin fortsätta som han gjort hittills är det ju smidigt att ha det färdigt samtidigt som det kan vara bra att ha om jag måste ha dem nära till hands, t.ex vid skoning mm.

Eftersom jag inte kommer att ha boxar till dem allihopa i stallet menar jag.

När vi var där i hagen och fixade, verkade tanterna tycka att det var väldigt roligt att vi höll på för de sprang och busade mest hela tiden.

Speciellt Hilma hade riktiga rodeouppvisningar mellan varven.

Man kan väl hoppas att hon kommer att vilja busa lite så med Merlin sedan när han kommer hem..!


Idag har jag och barnen varit nästan hela dagen i Marieberg och shoppat kläder.

Rackarns vad de växer de små... som inte är så små längre..!

Underkläder, vinterkläder och jeans blev det.

Hade tänkt handla lite till mig själv också men insåg rätt snabbt att det var bara att fetglömma.

Jag fick helt enkelt vara glad att de var hyfsat samarbetsvilliga och tittade och provade åt sig själva.

Den sista affären vi gick in i var leksaksaffären.

Och det var inte min idé.

För varför gå in där när man inte ska ha något?

Där inne fick jag ivarjefall veta att jag nog var den absolut snålaste mamman som fanns.

Och eftersom jag nyss hade köpt kläder åt dem för en himla massa pengar och då även ett i mitt tycke, rätt onödigt halsband så... tja...

Men det var ju som den äldre sa, "bara för att de skulle överleva vinter" som jag handlat det...

Han skulle behöva låna mitt rosa armband som jag fått på min praktikplats.

Det är till för en gnällfriare värld.

Varje gång man gnäller så ska man byta och sätta på armbandet på den andra armen.

Antingen så har jag inte riktigt förstått vad som är gnäll eller också så är jag en otroligt gnällig person.

För både mina barn och jag tycker att jag får byta arm väldigt ofta.

De är så hjälpsamma och påminner mig.

Hur som helst så tycker jag även själv att det är rätt plågsamt att gå på sådana däringa köpcentrum.

Men nu är det bara vinterskor kvar att inhandla så jag klagar inte. (så jag måste byta armbandsarm igen...)


Lite roligare var det att jag råkade titta in till Hööks innan hemfärd.

Ett regntäcke till Mellis och en till naturborste till Merlin blev det.

Jag håller på att försöka byta ut vissa gamla borstar åt hästarna och passar då på att försöka köpa de nya med naturborst istället för plast.

Tycker det blir så statiskt med plast...

Vad har ni för borstar?

Kom även på att jag skulle ha köpt tre speciella plastborsar som skulle finnas på Hööks och som det verkar som att de flesta tycker är bra.

Men minnet är rätt bra men kort... så det glömde jag.

Vet egentligen inte vad det är för något eller varför de är så bra, men man måste ju testa!



 


Avslutar detta långa svamliga inlägg med en bild på Lillprins bus.


Tack och gonatt!

 
 
Sarah

Sarah

17 oktober 2011 11:29

Vad fint såret är nu! så skönt att det inte krånglat mera iaf..

http://chanellie.bloggplatsen.se

Ann

17 oktober 2011 20:37

Jag hoppas det får fortsätta så! :)

 
Kim

Kim

17 oktober 2011 16:35

Ja ibland när sängen ropar på en blir man trotsig och sitter vid datorn istället ;))
Hoppas du orkar igenom dagen i alla fall...hmmm som om du skulle ha ett val, ops det lät negativt, jag får nog skaffa mej ett rosa armband :))

Hu för hur hans sår såg ut!!
Och hurra för nu!!

Tja kan nog vara praktiskt att ha en liten hage...men hoppas du inte kommer behöva den som sjukhage.

Ryktborste har jag i naturborst, det enda som fungerar tycker jag.
Har andra borstar i plast men min plan är att byta ut dom.

Lillprins bus är såå söt!

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

17 oktober 2011 20:41

Du skulle kunna få mitt armband..! ;)
Jag tog mig igenom dagen men hade mina stunder av total trötthet!

Visst är borstar med naturborst bäst, det tycker jag med!
Så jag köper några nya lite då och då, för att byta ut alla borstar till alla tre samtidigt blir liiiite mycket på en gång, men snart har jag är jag klar.

kram

 
Stina

Stina

18 oktober 2011 18:31

Otäckt sår, men vad fint det läkt !!
Snyggt jobbat =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

18 oktober 2011 20:58

Så skönt att något läker bra! ;)

 
Anne-Lie

Anne-Lie

18 oktober 2011 20:00

Urk vilket sår :/ men så fint det blev =)
Har en borste med naturborst men annars använder jag mig numera bara av just de där borstarna du glömde bort att köpa =D

kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Ann

18 oktober 2011 20:59

Gaaa!
Att jag glömde..!
Behöver man tre av varje till en eller kan jag dela dem så de får var sin?

kram

 
Stina

Stina

18 oktober 2011 21:10

Alla borstarna är precis likadana så du behöver knappast alla 3 till en =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

18 oktober 2011 22:17

Bra, då räcker ju ett paket till mina tre! :)

 
Viveca

Viveca

19 oktober 2011 10:13

Vad fint såret har läkt. Skönt! Jag använder bara naturborstar. Alla är dock inte av hår utan något hårt material...Ett måste för att komma igenom de tjocka manarna och svansarna. Men tycker som du att syntetborstar blir statiska. Har dock några piggborstar i plast som är bra att skrapa bort torkad lera med.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

19 oktober 2011 18:03

Som här då! :)

 
ylle

ylle

25 oktober 2011 09:45

Borstiq naturborstar är absolut bäst!
Ja usch vad fult såret såg ut, och vad fint det är nu! Skönt när det ordnar till sig!

http://http;//ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards