Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Efter en lång dag

Av Ann - 17 oktober 2011 22:02

så har jag fått mat hos pappa samt hämtat barnen där, kommit hem, packat upp barnens väskor, lagt dem, vikt och tagit undan tvätt och nu placerat mig framför datorn en stund.

Antar att jag måste börja vänja mig vid att sitta här nattetid nu eftersom det verkligen börjar bli hög tid att börja skriva ordentligt på skoluppgifterna.

Men jag gnäller inte, bara konstaterar fakta och tänker det, för jag har ingen lust att byta armbandsarm..!


Här är gnällarmbandet som ska göra mig till en ny människa...

Det är rosa... jag är allergisk mot rosa...


Attans... måste jag byta arm om jag inte sa det högt?

Eller räknas inte det som gnäll, bara enkelt fakta?

Allergi kan man väl inte hjälpa, eller?  


Merlin fick en snabbvisit idag med endast mat och medicin och tanterna hemma fick en snabb överblick i mörkret... det var nämnligen mörkt både när jag åkte imorse klockan 06.25 och när jag kom hem, vid 19 tiden.

En av nackdelarna med hösten förutom regnet.

Men jag gnäller inte... jag bara tänker... och knappt det..!


Här är det täcket

   

som jag av en händelse bara råkade få med mig hem igår från Hööks...

Det är ju grönt... jag trodde det var grått... undrar om jag var trött igår med..!  


En positiv sak som jag tänker berätta är att i augusti i år så slutade mina barn att äta godis för ett år framöver.

Det fick till följd att jag äter väääldigt mycket mindre godis själv också, knappt något alls faktiskt.

Och det fick i sin tur till följd att jag fick för mig att försöka börja röra på mig lite mer och försöka tänka på vad jag stoppar i mig.

Inte banta, utan är jag sugen så äter jag, men ändå tänka mig för.

Det + lite mer motion har resulterat i - 4 kg på vågen!

Snart kanske jag själv börjar märka av det också..!   


Tjingeling!

 
 
Kicki

Kicki

17 oktober 2011 23:52

kära nån vad jag har missat här! ska skärpa mig =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

18 oktober 2011 20:57

Skärpa dig?
Inte då! :)

 
Kim

Kim

18 oktober 2011 21:38

Vilken tur att modet med rosa anti-gnällband inte har kommit hit!!
Gillar inte rosa och ibland så trillar det helt klart ut lite gnäll här *nickar*

Grattis till förlusten! ;))
Skulle också behöva tappa några, vore bra nu för snart lär jag väl bli klimakterie rund =O

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

18 oktober 2011 22:17

Nepp, rosa och lila hör inte till mina favoritfärger!

Och tack, jag hoppas det fortsätter neråt!

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards