Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 3 november 2011

Av Ann - 3 november 2011 12:33

att när min kära gubbe kom hem från USA och hade gett barnen sina presenter så frågade jag vad jag fick... bara så där för jag trodde nog inte att det skulle bli något.

Men si, han pekade på en kartong... och vad låg det i den då?

Jo en laptop som jag önskat mig läääänge!

Det är bara några krux... den är köpt i USA så det är inlagt Windows både på amerikanska och svenska, men hur byter man?

Och... har de å ä ö där?

Neeej... men! det ska tydligen gå att göra ändå, men frågan är hur?

Och hur många gånger kommer jag att ha kastat den i golvet innan jag lärt mig?  


Av Ann - 3 november 2011 11:17

men vad är vanligt?  

Jag tror hela tiden att "bara praktiken slutar så blir det som vanligt", eller "bara gubben kommer hem så blir det som vanligt igen", men det där vanligt det kommer aldrig.

Alltså den där tiden då jag har tid för saker och ting igen, som tex bloggen...

"Bara gubben kom hem från USA" så skulle jag få mer tid till annat igen... men vem försöker jag lura?

Är det bara jag som går på det?

Han är hemma igen...

Gubben alltså.

Och det är jätteskönt.

Men inte har jag speciellt mycket mer tid till det där jag skulle hinna med för det.

Nu tror jag stenhårt på, att "bara jag får klart min uppsats och blir klar i skolan", så blir nog allt sååå mycket bättre.

Men då ska man ju förhoppningsvis börja jobba.

Kommer jag verkligen få mer tid då?

Jag hoppas det.

För jag kommer ivarjefall slippa ha en massa skoluppgifter hängande över mig som ett ständigt stressmoment.

Och jag kommer förhoppningsvis bara jobba deltid.


Hur som helst så är jag precis hemkommen från en Karlstadstripp.

Det var trevligt att träffa alla kurskompisar igen.

Och att äta god mat.

Och att sova på hotell, även om jag inte sov så bra den här gången.

Och att äta god hotellfrukost.

Det tråkiga är att jag måste tillbaka igen, nu på måndag.

Men som tur är, bara över dagen.

För det var tydligen omöjligt att ha kursstarten för examensuppsatsen samtidigt som kursavslutet nu, för den här kursen.

Det gick tydligen bara för dem som skulle skriva i ämnena fysik, kemi och teknik.

Men eftersom jag ska skriva biologi så är det måndag som gäller, och eftersom jag inte är gnällig så gnäller jag inte, jag är bara glad att det snart är över...    


Igår kväll när jag kom hem så var det raka vägen till Tims kompis Martin, där Tim, Martin och Samuel hade sina födelsedagskalas med ett halloweenparty tillsammans.

Och ja jag vet, det var längesedan Tim fyllde, men vad säger man?

Bättre sent än aldrig..?

 

En glad "dracula" eller vad han var, tog emot mig när jag kom


Det bjöds på hamburgare och smileystrips, glasstårta med tillbehör och lite snacks.

Martins mamma Cissi hade gjort så fina marängspöken!


Och de (Cissi och Samuels mamma Jessica) hade dekorerat så fint

   

med spindelväv och spindlar, pumpor, mycket ljus och annat.

Själv åkte jag mest med på ett bananskal eftersom jag var i Karlstad hela dagen...

Det blev ivarjefall väldigt lyckat, jag tror alla hade jättekul med femkamp och annat,

min Tim var ivarjefall mer än nöjd!


En annan sak som blev klar när jag var i Karlstad var väggen i hästarnas regskydd.

Min pappa har slitit och gjort det så bra!

Tur jag har honom!


   

Krubbor och saltstenshållare ska upp men annars så är det klart.


Min svägerska Camilla slet en hel dag med mig förra helgen för att få klart den andra hagen som jag tänkt att Mellis ska gå i sen när Merlin kommer hem.

Det är bara några stolpar kvar att fixa och sedan dra tråden, som jag faktiskt köpt, så vips så är den också klar!

Sedan är det bara Lillprins bus som fattas.


Som för övrigt är mycket bättre.

Och nu får ni hålla tummarna för att det fortsätter så, trots att han inte äter medicin längre.

Den slutade han med i tisdags.


Nu är jag nog tvungen att fortsätta med mitt sista arbete för den här kursen, min pappa har ju tagit med sig barnen och åkt tåg till Stockholm för att gå på Naturhistoriska museét och titta på film i Cosmonova, så jag har ingenting att skylla på varför jag inte skulle plugga...


Så... Tjingeling för den här gången!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards