Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Ann - 16 november 2011 20:38

Eftermiddagen och kvällen har ägnats ganska mycket åt den sjuka sonen som idag fick ont i ett öra.

Och då menar jag riktigt ont...

Det känns i mammahjärtat när sonen gråter och nästan i panik slår sig själv i huvudet och skriker aj aj, för att det gör så ont.

Så jag har nog gjort mig lite opopulär på Vårdcentralen då kanske... fick lite känslan av att de tyckte jag var rätt dryg och jobbig när jag ringde för femtielfte gången..!

Men det kan jag leva med.

Imorgon blir det doktorn och då hoppas jag att det ordnar sig.


Så mounttvättberg vann stort idag med...

det blev inget av att stänga av någon hage...

jag hann röja upp lite här i hemmet men någon städning i stallet blev det inte...

men jag hann handla och lämna ut lappar till en förskola!


Hästarna fick mat och lite mys men inte har jag hunnit börja rida inte... och inte har jag fått tag i någon som kan hjälpa mig att lasta Lillprinsen heller... så antingen får jag be pappa eller så får jag vänta till lite senare på dagen så kanske Elin kan hjälpa mig.

Vi får se.

Det ordnar sig.


 

Det känns som väldigt längesedan... och det var det ju med!


Nu ska jag försöka att vara lite social med gubben min.


Tjingeling!


Av Ann - 16 november 2011 09:12


Vaknade till en kall och lite vintrig dag.

 

Men med tanke på att man ser en soluppgång så borde chanserna till en solig dag vara rätt stor!


Har faktiskt varit lite aktiv så här på morgonkvisten och skickat in en uppgift till skolan som skulle in imorgon.

Ska sedan försöka uträtta lite ärenden i den mån det går med en sjuk son hemma.

Samtalet med vårdcentralen kom jag också ihåg   och de sa att han förmodligen hade det som nästan alla andra också hade... så hade inte febern gett sig tills på fredag så skulle jag höra av mig igen.

De var inte så pigga på att skriva ut antibiotika om det inte var nödvändigt, vilket jag kan förstå.

Men jag tycker allt lite synd om min lilla stora prins för nu har det gått mer än en vecka som han haft feber...


Idag ska jag ivarjefall:

Försöka ta itu med mounttvättberg på riktigt

Stänga av ner till sommarhagen

Städa i stall och hus

Handla

Lämna ut lappar om tillåtelse att få intervjua barn till uppsatsen


 


Vi får väl se vad som blir gjort!   

Nu ska jag gå och ägna mig åt min sjukling.


Tjingedong!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards