Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 22 november 2011

Av Ann - 22 november 2011 22:27

hormonhäxig just nu.  

Tror att jag lider av någon sorts kronisk pms eller nåt.

Jag är trött och grinig och hänger inte alls med i skolan, vilket gör mig ännu mer grinig.

Om det nu är möjligt.

Skulle behöva ut och röra på mig igen, men har liksom ingen ork kvar sedan förkylningen. (hur länge kan jag skylla på det?)

Har fullt upp med att försöka fixa allt som jag måste göra.

Som CV och personliga brev för att söka jobb.

Ellergöra om uppgifter från skolan som man får tillbaka för att man tydligen inte gjort någon sorts planering.

Fast jag gjorde som det stod i boken.

Eller läsa vetenskapliga artiklar på engelska.

Fast man måste visst hitta dem först.


Så imorgon tänker jag försöka muntra upp mig själv med att adventspynta när jag tar paus från utländskan.

Det tycker jag är kul!

På riktigt!

Kanske skulle man även ta sig en lite snabbis ut till Dollarstore eller vad den däringa affären nu hette.

Vem vet, man kanske gör riktiga julfynd!

Men det är för tidigt för att sätta fram tomtarna va?

Annars älskar jag att julpynta, nästan lika mycket som jag älskar att få ta bort skiten.


  

Nä, det här blev ett uselt gnälligt inlägg så jag släcker ner för idag och går och lägger mig istället.

Har jag tur så vaknar jag på bättre humör imorgon!


Gonatt!

Av Ann - 22 november 2011 17:46

bedrövad ut i förmiddags när jag släppte över Hilma till Merlin.

Men hon skötte sig finfint!

Ingen hysteri.

Hilma tyckte nog att hon gjorde ett riktigt bra byte.

Inte för att hon fick komma till Merlin kanske utan mer för att det fanns mer MAT som ingen körde bort henne ifrån... tyvärr... så munkorgen åkte på efter en stund.


 

Första riktiga träffen...


 

 Det blev något tjut och lite tugg men rätt lugnt


 

Ser ni den avundsjuka mamman i vänstra hörnet?


Gick bra att äta ihop mestadels av det jag såg...

 

  bara ibland kom tjurtanten fram..!


På eftermiddagen så tänkte jag att det var lika bra att börja ta in dem en och en som jag tänkt försöka göra så ofta jag kan.

När jag tog in Mellis för lite pyssel i gången så blev det lite gnäggningar och några race på de andra, men de lugnade snart ner sig.

Mellis var lite orolig till att börja med så jag var tvungen att binda upp henne   och det har jag väl inte gjort på många år!

Men efter en liten stunds pyssel så slappnade hon av och blev som vanlig igen.

Så ut med henne och in med Lillprinsen.

Det var inte lika roligt att komma in idag så jag fick hämta honom.

Han gnäggade några gånger men var lugn så när han ätit upp sitt kraftfoder och blivit borstad så fick han gå ut igen.


Tror ändå beslutet att hålla isär Mellis och Merlin ett tag till är ganska bra för de verkar fortfarande vara rätt så beroende av varandra... om man nu kan vara beroende av någon man inte träffat på mer än sex månader...


Hon, barnpassaren tog sig faktiskt några galoppvändor

tillsammans med Lillprinsen till hans stora förtjusning!


Hittills idag har allt alltså gått enligt planerna, så nu återstår det bara att se hur Mellis tar att vara inne själv på natten.

Om hon är lika duktig som sin son.

Jag är tveksam, men jag får väl ge det ett par dagar innan jag ger upp...


Annars idag har jag fixat och trixat lite med mitt himla CV så nu tänkte jag söka några jobb... 

Stort jättestort tack Carin! En  till dig!

Ditt CV var till stor hjälp!

Fast mitt CV blev inte lika imponerande som ditt!   

Jag har också lyckats få iväg de sista lapparna för godkännande av föräldrarna, så jag ska kunna intervjua barnen till uppsatsen.

Röjt lite och duschat barnen har också hunnits med.

Imorgon tror jag nog att Pontus ska kunna gå till skolan, men Tim kraken har fortfarande feber så han blir hemma ett tag till.

Han är rätt slut så frågan är om han ska gå till skolan överhuvudtaget den här veckan även om han blir feberfri.

Mer än två veckor med feber...

Samtalet med vårdcentralen gick bra, eftersom han har mindre feber idag så skulle vi vänta tills på torsdag innan vi gjorde något, om det inte blir värre förstås.

Men jag hoppas verkligen att det är på rätt väg nu.


Och imorgon mina vänner, då är det utländska som gäller.

Då är jag tvungen att försöka börja översätta den däringa artikeln jag har och leta nya...

Tjoho vad jag längtar tills imorgon...


Tjingeling!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards