Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Ann - 24 november 2011 20:54

utom det jag verkligen skulle behöva...

Nämnligen att leta efter och läsa mina förbannade engelska vetenskapliga artiklar.

Grattis mig, det är bara att sitta i helgen, när gubben är hemma och jag får sitta ifred.

När vi inte har kalas för gubben förstås.

Eller jag "tränar" med Merlin.

Eller kanske tar en ridtur med Mellis.

Eller fixar med allt annat med hästarna.

Eller...

Hmmm... jag tror jag lämnar det...


Idag har jag julpyntat klart.

Allt utom julgranen är framme.

Barnen har försökt med allt möjligt för att få fram julgranen men där säger till och med jag stopp.

Kanske mer pga att vi har så trångt än att jag egentligen är emot att sätta upp julgranen så här tidigt.


De nya gardinerna och handdukarna

   

Om ni undrar varför jag har tomtar uppe på gardinstången

så är det för att jag tydligen köpte en för liten gardin och försökte dölja det...


   


Jag blev rätt nöjd själv faktiskt, förutom gardinen som är för liten då...

Det är så mysigt att det går mot jul!

Fast det märks förstås inte direkt på vädret...


Annars idag så har jag faktiskt  "tränat" lite med Merlin idag.

Vi har promenerat lite och jag har kollat halt och igångsättning, om han kommer ihåg.

Han var jätteduktig!

Och jag tyckte det var jättekul!


 

Dagens bild på Lillprinsen


 

Mellis står lugnt och äter


Jag har verkligen fått en liten nytändning med hästarna, det behövdes.

Så kanske kanske jag äntligen kommer igång att rida igen!


För första gången sen i tisdags för över två veckor sedan så hade Tim äntligen en temp på under 38 grader.

Han hade som mest 37.9

Så jag tyckte det var dags att han kom utanför hemmet och soffan en stund, alltså tog jag med honom till skolan för att säga hej och hämta lite läxor, när vi ändå hämtade hem Pontus.

Å han blev så glatt bemött när han kom så jag tror han blev alldelse rörd.

Väldigt glad blev han ivarjefall och jag tror att längtan efter att få komma dit igen blev ganska stor.

Det glädjer en mamma att se.

Nu ska jag duscha och försöka gå och lägga mig i tid för en gångs skull.


Tjingeling!



Av Ann - 24 november 2011 08:50

är det exakt 1 år sedan som Merlin låg på operationsbordet för sticksåret i kotan.

Jösses vad tiden går...

Just nu är han frisk (peppar peppar), men undrar om han kan hålla sig skadefri 1 år frammåt?


   

 

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards