Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 26 november 2011

Av Ann - 26 november 2011 21:59

min gubbe idag.

Och eftersom han fyller år och jag kanske inte riktigt har planerat den här gången heller...

Så startade jag min dag efter morgonsysslorna med att baka en drömtårta, chokladkakor och en kladdkaka.


 


Kan säga direkt att kladdkakan lyckades jag inte med den här gången heller.

Den blev stenhård och gick inte att skära... förra gången så tog jag fel recept och gjorde bara en vanlig chokladkaka och gången före det blev den också hård.

Så jag ska nog inte göra kladdkaka...

Som tur var så hade jag kvar en påse bullar i frysen, men det var bara sex stycken... det räckte ju inte... men i vanlig ordning kom min kära svärmor och räddade mig. 

Hon hade med sig kakor och en lusselängd.

Så det blev ett ganska hyfsat kakfat ändå tillslut.


 

Se så fina blommor han fick, dock inte av mig.


Av pojkarna (och mig) fick han en experimentlåda med 101 olika experiment.

Det var Tim som bestämde det så i förmiddags har de experimenterats här.

Fysik.


Min vackra bästa vän...

   


Eftersom vi har som tradition i vår familj att den som fyller år bestämmer mat, så bestämde gubben köttbullar och potatis.

Hann jag det?

Neeej inte ens det klarade jag idag.

Jag gick ut till hästarna en stund istället... och fixade till lite rester...

Fast det låter värre än det var, det gick inte att göra några köttbullar för köttfärsen var frusen och fick inte plats i micron!


Så min lördagkvällunderhållning bestod i det här

   

2 kg köttfärs


Har jag pluggat något idag då som jag skulle?

Neeej inte det heller.

Men jag har fixat fika, fikat, skjutsat Pontus på kalas och umgåtts med mina hästar.

Så gick den här dagen också.


Tjingeling!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards