Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under november 2011

Av Ann - 15 november 2011 22:38

Hur mycket mat äter era unghästar?

Har ni dem på fri tillgång av grovfoder?

Det tänkte jag ha.

Och han kommer att få kraftfoder morgon och kväll.

Hur gör ni med mineraler?

Fri tillgång eller utdelning vid fodring?

Av Ann - 15 november 2011 21:00

aldrig ge sig... sjukstugan här alltså.

Idag fick Tim över 39 graders    feber igen... stackarn... så imorgon blir det till att ringa farbror doktorn.

Kanske behöver han lite medicin för att bli bra, det var visst flera i hans klass som åt penicillin.

Igår var jag och köpte en ny vinterjacka åt Pontus i Västerås och till min stora irritation så upptäckte jag väl hemma att de hade glömt att ta bort larmet.

Vilket bra larm som varken larmade igår när jag gick ur affären eller idag när jag var tvungen att åka tillbaka för att de skulle ta bort det...

Hur som helst så fick ju Tim som var feberfri imorse, följa med dit för att fixa det.

När vi var där så såg jag hur han blev blek och hängigare och hängigare och väl hemma igen hade han fått rejält med feber igen.

Typiskt... för imorgon har de klassfest med uppträdande och som Tim själv sa, det är tredje gången jag är sjuk när det är fest eller lucia...


Min hosta är också kvar men tyvärr inte träningsvärken i magen.

Antingen så har jag fått starkare magmuskler, vilket inte syns... eller så hostar jag helt enkelt inte tillräckligt mycket längre.

Det lutar nog åt det senare är jag rädd...


Förberedelserna för att ta hem Lillprinsen är i gång.

Han eller de, får nu av vårt hösilage också och jag ska stänga av ner till sommarhagen för i år.

Sedan är det lite småplock som att sätta upp krubbor ute i lösdriften och en saltstenshållare till, det ska på lite mer grus i backen upp till grinden och det ska upp lite uppbindningsringar och krokar i stallet.

Lite sånt där plock som är ganska roligt att göra.

Sedan ska vi grusa vid grinden till hagen där Mellis ska gå, innan det blir lerigt och träligt, samt fixa så att vattnet inte ska frysa.

Fast egentligen så är det enda som verkligen måste göras innan han kan komma hem att stänga av ner till sommarhagen.

Jag hoppas att jag kan ta hem honom torsdag eller fredag, men det beror på när jag kan få någon hjälp att lasta honom.


"Nya" hagen som egentligen bara är en utökning av deras skogshage.

 


De verkar nöjda och Hilmas kroppsspråk när hon upptäckte att staketet inte fanns där det brukade var rätt roligt att se..!


Pontus, en av mina prinsar och min ständiga vapendragare gosar lite med den andra Lillprinsen. 

 


När jag nu ändå var i Västerås (nejdå Jossan, jag struntade inte i dig, jag var där med en vän som skulle till sjukhuset och det var mitt på dagen när du jobbade..!   ) så var jag ju tvungen att göra ett besök på Hööks för att köpa de däringa Magic borstarna.

Tror ni de fanns?

Neeejdå, de var förstås slut, mycket upprörande, och skulle komma in i slutet av november eller början på december.

Min vanliga tur då.

Men... jag okynneshandlade lite julfint till köket på Hemtex, det kommer bli så mysigt! 

Om vi säger så här... jag ska bla slänga råtthålsjulgardinerna..!


Nu verkar alla i familjen ha gått och lagt sig, utom jag då, så jag ska väl se om jag hittar till duschen så jag kan svabba av mig lite.


Gonatt och tjingeling!

Av Ann - 13 november 2011 21:27

den gamla surburken vara mig till lags alls så det bidde inga nya bilder från idag.

Fast å andra sidan var det inte så mycket att visa heller...

Jag drog klart tråden i Mellis hage så de fick komma in där och vi var och hämtade hem lite hösilage till tanterna.

Ja, till Lillprinsen också förståss, som vi ska hämta hem i veckan.

Ska köra dit en av säckarna med hösilage så han får en liten övergång och jag skulle få ta med mig lite av det han äter nu så jag kan blanda lite även när vi kommit hem.


Rent sjukdomsmässigt så är jag piggare fast med en faslig träningsvärk i magen, så en tanke... om man hostar tillräckligt länge, kan man få magrutor då?

Rent känslomässigt så känns det så ivarjefall...

Tim har fortfarande feber men gubben är ivarjefall piggare.

Tillräckligt pigg för att följa med och hämta en pall med hösilage och sätta sig i traktorn och ta av den från kärran.

Och det tackar jag ju för.

Igår när jag skulle ge tanterna lite hö så gjorde jag ju den otroligt roliga upptäckten att allt hö var mögligt.

Jippi!

Eller inte...

Så det blev till att hämta hösilaget lite tidigare än beräknat, men det gjorde inget.


Annars så hade jag vissa planer för dagen som att övervinna mounttvättberg, vilket jag förlorade stort, jag var aldrig ens ner i tvättstugan...

Jag missade visst att det var fars dag också, vilket jag genast låtsades att jag inte alls gjort och trollade fram lite bullar och chokladpudding (barnens förslag) till söndagsfilmen med barnen.

Pontus gjorde en räddning genom att hämta en hög med teckningar han gjort i skolan och tagit hem i fredags, så det blev en fin farsdagpresent..!

En väl genomtänkt planerad hög som han högtidligt berättade vad det föreställde...

Men gubben såg nöjd ut ivarjefall så det räckte kanske med det firandet.


 

En bild på fjolårets pall med hösilage,

 året pall ser ungefär likadan ut fast det står 11 istället för 10   


Nu tack och gonatt!

Tjingeling!

Av Ann - 12 november 2011 20:33

lite stor kanske..?

Av Ann - 12 november 2011 18:23

Vi har en riktig sjukhärd här just nu, Tim har fortfarande feber, gubben har hmmm feber... säger han, så han är riktigt sjuk... och jag är feberfri idag men hostar lungorna ur mig.

Det är bara Pontus som är frisk.

Så det bidde tyvärr inget av med träffen med mina gamla bekanta imorgon.

Synd.


Annars så har jag kanske inte gjort så himla mycket, försökt bestiga mounttvättberg med dåligt resultat, beställt hösilage som jag ska hämta imorgon, försökt göra ett CV... varför kan jag inte få använda min gamla meritförteckning, uppdaterad istället?

Jag har försökt knåpa till ett personligt brev också och resultatet blev väl sådär... är det inte någon som är duktig på sånt där som kan hjälpa mig?


En annan sak jag ockå har gjort är att jag fixat barnens tredje julklapp.

En populär en, ha ha, vad fyndig jag är!

Det är biljetter till Eric Saade i Örebro i vår.

Tänkte jag skulle vara ute i tid i år och inte springa hysteriskt dagarna för jul och panikhandla.

Det är jag bra på annars.


Och nu ikväll sitter vi här i soffan och ska titta på film.

Stålmannen.

Med popcornskålen i högsta hugg.

Väldigt käckt med en laptop då så jag kan sitta här och blogga istället.

Så jag inte kommer för långt ifrån skålen menar jag.


Så här ser det ut framför mig just nu. Om någon skulle undra.

  

Kan ni gissa var åäö och alla andra tecken är?

För inte är de där de visar på tangenterna ivarjefall...


Och så här vackert kan det vara hos oss på morgonen...

 

Soluppgång, dock inte idag för idag tror jag aldrig  det blev dag och ljust ens...

utan någon morgon från den gångna veckan.


 


Min skitiga Lillprins bus

 

Ingen kan ju anklaga honom för att vara speciellt vacker just nu...


Hög bak, ojämn och tunn både här och där, alltså inte magertunn utan omuskladtunn, men det syns faktiskt inte så tydligt här.

Men ändå så vacker..!  

Imorgon har jag lovat mig själv och tanterna att få klart hagen så de kan gå ut där då.

Så det kan ni påminna mig om sen om jag nu råkar "glömma" det...

Förresten, hur gör ni som har era hästar på lösdrift med lyse?

Lyser det på natten eller inte?

Jag har hittills haft det tänt...


Nu är jag törstig så ha en fortsatt skön kväll!


Tjingelidong!

Av Ann - 11 november 2011 07:45

tillbaka igen, är ni kvar?

Och eftersom jag inte fått hem den nya datorn än så är det alltså  "USAdatorn" som används.

Vi är inte jätteöverens än men det kommer väl.

Tydligen så gick det att skriva åäö fast jag inte visste om det.

Tydligen så var man tvungen att testa för att få reda på det.

Det var ingen som kom och talade om för mig eller att det kom upp en liten käck ruta där det stog att nu minsann gick det att skriva åäö.

Det skulle man visst veta själv.

Hur skulle jag kunna veta det?

Alltså har jag svurit och slitit med den gamla datorn som bara stängde ner det jag höll på med i onödan.  

Att jag ens kom på att det gick var för att jag tröttnade på att vara utan blogg och fb mm och tänkte att det gick väl bra att skriva utan åäö.

Men av gammal vana så skrev jag det ändå, där det brukar finnas och vad upptäckte jag?

Jo att det gick visst!

Det är ju strålande!  

Tur att jag inte behöver titta på tangenterna för att veta vart allt ska ligga eftersom det inte stämmer så bra med tangentbord ifrån USA tydligen.

Och lite lyxigt känns det ju att sitta i soffan och blogga!


Nog om det, Lillprinsen är fortfarande på bättringsvägen och jag har forfarande inte satt i de sista stolpen och dragit tråden som gör hagen klar...    

Men det är ju gjort i ett nafts... så det är ju snart gjort...

Tanterna har fått fina fötter igen och den ena av dem nya skor, så nu när gubben faktist är hemma igen så ska det börja ridas igen.

Om bara min förkylning vill ge sig lite.

För det är rätt bra att kunna andas utan att hosta lungorna ur sig.


Äldsta sonen är hemma för att han har haft över 40 grader i feber ett par dagar.

Men idag är han bättre och jag hoppas det fortsätter så för på söndag är det meningen att vi ska få träffa några gamla bekanta som jag inte träffat på säkert 20 år.

Det skulle ju vara kul att göra det.


Nu var det meningen att jag skulle lagt in några bilder men det är en av grejerna jag och mr USA inte riktigt är överens om.

Så det blir en gammal bild istället.


 

Det var tider det!

Men nu är jag verkligen inne på slutspurten, håller på med uppsatsen och sen är jag färdig

och då måste jag söka jobb... är det någon som vet hur man skriver ett bra CV?


Tjingeling!

Av Ann - 6 november 2011 20:00

så krånglar min dator så jag blir    så jag kan inte kommentera era bloggar, knappt ens gå in på dem... så om ni undrar varför jag är frånvarande och kanske till och med saknat mig lite,   så är det datahaveri som är orsaken.

Men ny dator är beställd!


Så snart slipper ni inte mig igen!


Tjing tjing!

Av Ann - 3 november 2011 12:33

att när min kära gubbe kom hem från USA och hade gett barnen sina presenter så frågade jag vad jag fick... bara så där för jag trodde nog inte att det skulle bli något.

Men si, han pekade på en kartong... och vad låg det i den då?

Jo en laptop som jag önskat mig läääänge!

Det är bara några krux... den är köpt i USA så det är inlagt Windows både på amerikanska och svenska, men hur byter man?

Och... har de å ä ö där?

Neeej... men! det ska tydligen gå att göra ändå, men frågan är hur?

Och hur många gånger kommer jag att ha kastat den i golvet innan jag lärt mig?  


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards