Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Ann - 7 december 2011 13:06

Det var väl roligt, hurra!

Det tyckte ivarjefall mina barn i morse när de kom ut och såg det vita.

Själv tänkte jag att det var bäst att ta en bild ifall den skulle försvinna, jag menar, årets första snö måste ju dokumenteras.


 

Bilen var det bästa stället där det skulle synas...  


Efer morgonfodring och utsläpp av hästar så var det bara att ta sig i kragen och sätta igång att läsa engelska artiklar som man googleöversatt... det skulle egentligen kunna vara rätt rolig läsning eftersom meningarna är ganska komiska ibland, om det inte var för att jag måste läsa dem för den däringa kuliga uppsatsen...

Hur som haver så när jag satt där som bäst och slet mitt hår i förtvivlan, så ringer min kära vän Jessica och frågar om jag vill äta frukost/lunch med henne.

Och jag var ju svårövertalad... not...

Så jag fick mig en välbehövlig social stund där jag kunde vila hjärncellerna en stund.

Tur det, min hjärna tål nog inte så mycket, den blir lätt överhettad!    


Därefter skulle jag hem för min hösilage leverans skulle komma.

Innan hade han frågat om det gick att använda vår traktor att lasta av med.

- Javisst, svarade jag, vi har en traktor!

Och det har vi ju... men det hade varit väldigt bra om den hade startat också..!

Så lastbilen står kvar, med hösilaget på, och väntar på att gubben ska komma hem och fixa traktorn så vi kan lasta av.

Lite förargligt kan man tycka...


 

Lastbil full med hösilage och dum traktor...


När jag skjutsat hem högubben så tog jag in Lillprinsen för lite mat och se, när vi kom ut igen så hade det återigen börjat snöa!


Stora flingor kom det, men det syns tyvärr inte här på bilden.

 

Lillprinsen såg lite förvånad ut när han kom ut!


Lite annat än hur det var härom dagen!

   

Då såg det ju väldigt grönt och soligt ut!


Igår så hade jag fullt upp, på förmiddagen intervjuade jag klart till uppsatsen, för att sedan hem och plugga en stund innan det var dags att åka in till stan igen för utvecklingssamtal med Pontus.

Det gick bra, hem igen, den här gången med en sen lunch för lite fortsatt plugg.


Lunch... mmmm... den var godare än den såg ut, jag lovar!


Nu är nog min rast slut, dags för lite mer plugg...


Tjingeling! 

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards