Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 13 december 2011

Av Ann - 13 december 2011 20:51

Okej, vi börjar med igår.

Har ni sett vilken fin present jag och gubben fick av hans syster?

Hon bara dök upp med den igår eftermiddag!

Den är bara helt underbar!

   

Vår fina granren!


Jag började min dag med plugg, plugg, plugg... för min lunch idag bestod av julbord med bästa kurskompisarna!


 

En av mina tallrikar med mat...


Glömde ju förstås att ta någon bild på min tallrik med köttbullar, prinskorv, revbensspjäll mm...

Hade fullt upp med att äta!  

 

Efterrätt, mmmmm!


Det är ju den 13 december så vi hade turen att få besök av ett luciatåg

 

Jag älskar verkligen julen, och luciasånger är vackra!


Hem igen efter att ha hamnat i matkoma, för att fixa hästar innan jag skulle iväg och besikta bilen.

Det blev som förra året, jag blev stoppad av farbror polisen igår, precis som förra året, precis på samma ställe.

Bilen var inte besiktad... igen! (gubben, du låg inte på plus då...)

Tröttsamt och väldigt förargligt, men dessa poliser var väldigt trevliga och jag slapp böter den här gången.

Så idag har jag besiktat bilen och som tur var så gick den igenom med blankt papper.


 

Vart tog all snö vägen?


Hästarna i hagen idag... grått grått och blött...

 


Vädret är blåsigt och regnigt så jag tog in Mellis och gjorde kväll tidigt idag och de där ute fick lite extra hösilage "inne" hos dem.

Jag fodrar bara höt där inne på kvällarna, på dagarna får de nere i hagen så Mellis ser dem.

Hur som helst så följde Tim med mig ut i busvädret för att hjälpa mig att fylla på vatten till dem.

Allt var frid och fröjd tills vattenpåsen var fylld och vi skulle börja köra skottkärran.

Tim ville köra och jag hann precis säga att den var för tung, så hade han vält skottkärran.

Vattensäcken gick sönder och Tim blev ledsen och sprang in.

Så nu har jag ingen vattensäck längre.

Men jag hann ivarjefall använda den två gånger och här hemma funkade den väldigt bra.

Och det blev ganska dyra vattenvändor..!    

Men jag fick använda den stora skottkärran, den mindre var nog för klen.


Det var min dag det, nu sitter jag i soffan och myser och känner att jag har det ganska skönt här inne och lyssnar på blåsten och regnet.

Imorgon kommer hovis till Merlin, hoppas han sköter sig.


Tjingeling!


Av Ann - 13 december 2011 00:02

tyst det är i husen, tyst i husen, alla sova, släckta äro ljusen... eller?

Nja... men det är nog dags nu...  

Får fortsätta att skriva om barns artkunskap imorgon.


Godnatt!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards