Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Den "förlorade" dottern

Av Ann - 14 december 2011 08:36

är funnen!

Eller, hon har väl aldrig varit förlorad egentligen men jag har sett alla Mellis avkommor utom Kryddan och henne hittade jag igår.

Jättekul, jag blev så glad!

Eller... jag och jag, det var Kicki som jag köpte Mellis av som länkade och gjorde så jag kom i kontakt med Kryddans ägare.

Tack för det !

Och här är hon!

 

Ser ut att ha lika snälla ögon som sin mamma!


Annars har jag en maaaaaassa tråkiga måsten idag som jag inte alls har lust att göra.

* plugga, förstås... (wiiiii jag hittade äntligen stjärnan på mr USA!)

* städa, det ser ut som om en tornado har gått runt här i flera dygn...

Ja... jag kanske inte kom på något mer... men det var väl ändå tillräckligt tråkigt?   


Måste rumsbordet alltid se ut så här?

 

Snyggt rumsbord va?

Det är nog äldre än vad jag är, fick ärva det när jag flyttade hemifrån

och det inte "dög" åt mina föräldrar längre!


Natten har tydligen varit orolig för Mellis, hon har vandrat så jag fick mocka ut tre kärror med dynga som hon blandat runt.

Men hon var lugn när jag kom imorse, så jag vet inte vad det var...

Vid lunch idag kommer hovis till Merlin.

Jösses vad den hästen äter... visst att Hilma hjälper till men hon har sin Hannibalmask på sig och är rätt fin i kroppen så så himla mycket kan hon inte få i sig... det går åt mer än en säck med hösilage/dag till dem och det är ca 20 kg i en säck... kan säga att Lillprinsen inte är tjock... går det åt så mycket till er andra som har unghästar?


Nej nu är det nog dags att sätta fart...


Tjingeling!


 
 
Tina

Tina

14 december 2011 09:45

Hej.

Nu är det länge sen jag har kommenterat men jag har följt dig och dina hästar. Hoppas nu Merlin håller sig skadefri:)

Hans halvsyster äter hö. Hon äter på ett ungefär ca 10 kilo.

Har nya bilder på henne på bloggen. Mejla om du vill ha lösen:)

Vänligen Tina

http://lightningpre.bloggplatsen.se

Ann

14 december 2011 11:41

Kul att du tittar in ibland!

Rackarns...då äter ju Merlin nästan dubbelt så mycket... jag vill gärna ha lösen men var mailar jag? :)

 
Tina

Tina

14 december 2011 16:04

En unghäst ska ha fri tillgång på hö. Enligt mitt tycke:) Och du får även tänka på att Bellis äter hö. Inte hösilage... Det går mer av hösilagen:)

http://lightningpre.bloggplatsen.se

Ann

14 december 2011 21:54

Det tycker jag med!
Så fri tillgång har de, men hösilaget är ganska torrt(annars äter inte hans mamma...) så han äter nog ganska mycket, men han växer och ser ut att må bra så jag får väl leva på bröd och vatten jag istället! ;)

 
Anne-Lie

Anne-Lie

14 december 2011 22:04

Monzan som knappast kan räknas som unghäst utan snarare övergått i gubbstadiet trycker i sig runt 15kg hösilage om dagen, så du kan nog räkna med att lill prinsen äter detsamma och lite till =))
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Ann

14 december 2011 22:30

Jo... han trycker nog ca 20 kg om dagen! :)

kram

 
Sara

Sara

15 december 2011 08:01

VAd fin hon är! :) Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Ann

15 december 2011 18:31

:)

 
Kicki

Kicki

16 december 2011 18:37

nog är hon lik sin lilla mamma!? fin!

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

16 december 2011 20:49

Tycker du? :)

 
Kicki

Kicki

16 december 2011 18:38

föressten!! Fråga till Tina som kommenterat ovan, eller om ngn anna vet? Hur lägger man hela bloggen under lösen såsom hon har gjort??

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

16 december 2011 20:49

Tja... du hittade det ju! :)

 
Kicki

Kicki

16 december 2011 18:40

jösses vad dumt.... bara för det så hittade jag det nu! fast jag ahr letat efter det förr....

http://kaa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards