Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Snart snart

Av Ann - 20 december 2011 09:31

är det över...

Plugget alltså.

Jag känner att jag inte är en så bra mamma just nu, skolan liksom får mig att visa mina värsta sidor, fast det borde kanske vara tvärtom om man tänker på vad det är jag läser...


I söndags så kom då äntligen den efterlängtade snön.

Genast blev det så där vintrigt, ljust och fint.


En förhoppning tidigare var ju att bara snön kom så skulle julkänslan infinna sig.

 


Kan tala om att den fortfarande lyser med sin frånvaro trots julradio.se hela dagarna, skinka, snö och julpynt...


   

Det var inte mycket snö som kom men den räckte till den här *harkel* ståtliga snögubben!

Och för att inte tala om den vackra julgranen som barnen helt själva har pyntat...

Pontus var väldigt stolt över att ha satt på glittret själv... när han gjort det så slutade Tim att klä granen...


 

Lill prinsen bar iväg en hösilagebunt... ville han inte äta bredvid Hannibal Hilma tro?


Som ni kanske har förstått så är det bara uppsats som gäller nu...

 

Det känns lite som om jag inte har riktig ordning på mina papper...


Men jag sliter mitt hår och kämpar på.

I lycklig tro på att bara uppsatsen och skolan är slut så kommer jag ha sååå mycket tid till allt jag inte hinner nu.


Uppsatsen ska in ikväll för en första granskning.

Jag har bara ca 3000 ord kvar att kryssta fram.

Och med tanke på att jag själv snart tycker att jag är färdig så känns det lite lite småjobbigt...


Gjorde en förfrågan på fb om vem som ville komma ut med frukost/lunch till en svältande student som inte har tid att laga mat själv (men att blogga fanns det visst tid till...  ) men det var ingen som nappade på det så jag antar att vill jag överleva dagen är det bara att knata ut i köket... för att fixa en snabb macka som intas vid datorn... (tycker bara lite synd om mig själv...)


Tjingeling!


 
 
Frida

Frida

20 december 2011 10:19

Jag hade kunnat komma om det inte varit för att jag måste cykla!

http://guffiframidfelli.blogg.se

Ann

20 december 2011 10:44

Värst vad alla skyller på att de inte har någon bil! ;)

 
Kicki

Kicki

20 december 2011 20:04

å du stretar å streatr! men du ser ju ljuset i tunneln och tänk vad fort tiden går trots allt =)

kraaam

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

22 december 2011 07:31

Det är mitt mantra just nu... snart klar, snart klar..! :)

kram

 
Viveca

Viveca

21 december 2011 09:12

Det är väl alltid som värst när det är kort tid kvar. Man brukar ju bli grinig sista dagarna före semestern t.ex Att skriva uppsats tar på krafterna, men så skönt när det är över:) Du får suga i lite nu så är det ju snart färdigt och då kommer nog julkänslan som ett brev på posten. Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

22 december 2011 07:33

Har insett att den inte blir klar före jul som tänk och att jag kommer att få sitta i mellandagarna, så jag tar lite ledigt nu dagarna före jul och minskar på den stressen!

Kram!

 
Kim

Kim

21 december 2011 21:13

Hur går det med krystvärkarna ?

Nu har jag ju inte pluggat det du gör...men jag tror inte det är negativt för barnen att se att mamma också behöver lite "space" och empati :)

Vågar inte kommentera vare sig snögubben eller granen i fall dina barn läser bloggen :D
Men det är känslan som räknas eller hur inte det yttre :)

Peppkram!

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

22 december 2011 07:36

Krystvärkarna tog lite semester då jag ändå insåg att jag inte hinner bli klar innan jul... så tar jag nya tag i mellandagarna!

Nej, jag tror inte heller att det är negativt att barnen ser det, men jag behöver ju inte bli så otrevlig... *visslar lite*

Jag har inte heller vågat säga så mycket om varken gran eller snögubbe... men Pontus är ju nöjd ivarjefall! :)

kram

 
Ingen bild

Dova

23 december 2011 07:55

Av någon underlig anledning så läser jag om din uppsats-vånda med lite medlidande, men också lite förtjusning och en gnutta avund. Snart är du i mål, det är inte alls långt kvar! Å kanske kommer du om något/några år avundas någon annan som då är i situationen du är i nu?!!
Slutspurtskramar till dig

Ann

31 december 2011 09:20

Ja du måste vara lite annorlunda för avund..? ;)
Och nej jag kommer inte att känna avund på någon annan, bara medlidande!
För det här är hemskt och när det här är över kommer ingen att vara gladare än jag!!!

Kram på dig och stort Grattis på födelsedagen!

 
Sara

Sara

24 december 2011 09:58

GOD JUL! önskar Sara,grodan, jizza och nellie

http://chanellie.bloggplatsen.se

Ann

31 december 2011 09:21

Tack det samma!

 
Linda

Linda

28 december 2011 21:49

God fortsättning på julen!

Här kom det 2dm snö några dagar innan jul, men precis ALLT regnade bort under natten till jul :( och julstämningen kom aldrig trots att jag köpt på mig ännu mer julpynt i hopp om julstämning.

Undrar om vi får någon vinter i år?

http://finnstapre.bloggplatsen.se

Ann

31 december 2011 09:21

Julen kom och gick... ja det finns nog inget mer att säga om den..!

Men tack det samma och gott nytt år!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards