Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Ann - 15 januari 2012 20:37

Men eftersom jag tydligen gör allt för att slippa plugga så gör jag som Stina gjort, snor 5 snabba frågor -  fast med mina svar.


Jodhpurs eller ridstövlar: Ridstövlar vid ridning. Helt klart. Fast det känns som om det var rätt längesedan de var på nu...


Helskodda eller oskodda ridbyxor: Oskodda, definitivt!


Svart eller brunt läder: Svart. Även jag har alltid haft en kärlek till svart läder. Har haft en brun dressyrsadel en gång men trivdes aldrig med den. Säkert på grund av färgen! ;)


Stall eller lösdrift: Egentligen stall, jag älskar att gå och mysa och pyssla med hästarna när de kommit in på kvällen och lyssna på det rogivande tuggandet av hö... men jag har ju bägge, för det första pga platsbrist men också för att jag tror på att ha unghästar på lösdrift. Men... hade jag fått välja så hade jag nog ändå haft Merlin inne på stall om det varit möjligt.


Spån eller halm: Halm helt klart! Jag älskar halm! Och har man någon gång haft en häst som vandrar... ja då vet man hur den spånbädden ser ut dagen efter...



Av Ann - 15 januari 2012 18:14

min skola nu men jag måste bara fortsätta tjata några dagar till..!

På onsdag är det dags att bli sågad... min uppsats ska försvaras... och jag önskar att det redan var över.

Men det är det inte.

Och jag har nu suttit ett par dagar med att försöka göra en bra opponering på min kurskamrats uppsats.

Och försöka hitta kommentarer som ör lite intelligentare än: jättebra, jag förstår precis, håller med eller hur tänkte du då..?

Har väldigt svårt att hitta både inspirationen, koncentrationen och orken men tröstar mig med att snart, snart är det över.

Och då ska det firas!


Annars så har jag varit ganska trött i skallen av allt nytt på jobbet i veckan.

Som jag förövrigt trivs riktigt bra på än och det kommer förhoppningsvis bara att bli bättre!

Men jag tänkte att jag kunde skylla min oinspiration på det...

Och kanske blir man förvirrad av det också för fastän jag fått både vägbeskrivning och privat guidning till förskolan har jag lyckats köra fel två dagar... i lilla byn Kungsör...

Jag har dessutom lyckats med konststycket att inte komma ifrån jobbet i tid... trots att schemat sitter på väggen.

Fast den ena gången var det inte mitt fel... eller, det är väl aldrig mitt fel när något händer?  


Mina stackars hästar har blivit sorgligt eftersatta.

Inte så att de har blivit utan mat eller mockning, utan mer det där andra.

Det har blivit snabbborstningar, inte tagit in dem för ompyssling varje dag (de på lösdrift) osv.

Men idag har jag tagit tag i transportträningen med Merlin.

Jag bestämde mig för att han skulle gå upp med alla fyra hovarna på lämmen och inte mer.

Först så ville han tjurigt inte gå i närheten av transporten alls, men när jag tog fram matbaljan (ja jag vet... muta...) så gick det plötsligt väldigt bra!

Han är ju inte direkt rädd för transporten utan mer tjurig: nej jag tänker inte...

Och eftersom han har en tendens att kunna sparka "kosparkar" åt de som är snälla (dumma?) nog att vilja hjälpa mig så har jag bestämt mig för att klara det där själv.

Så när han väl villigt klev upp och ner på rampen och sedan i godan ro ville stå och äta, bestämde jag att nu går vi ner och han fick inte gå upp och äta klart.

Snacka om att han såg snopen ut..!

Ska bli intressant att se hur han gör nästa gång som jag hoppas blir imorgon.  


 

bild från förra våren...


Undra hur långt jag kan göra det här inlägget för att slippa ifrån plugget en stund till..?


Julen blev bortstädad härom dagen, mounttvättberg blev inte besegrat, men nästan... och det har kommit lite snö idag.

Trevligt.

Vad kan man skriva om mer?

Jag har ätit lax idag om ni undrade... och jag kommer att få sitta halva natten och skriva på opponeringen om jag inte tar mig i kragen och sätter igång med den igen... så...


Tjingeling för denna gång!



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards