Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under januari 2012

Av Ann - 3 januari 2012 00:46

men än är jag inte klar... så sängen får allt vänta ett tag till.  

Är aningens grumlig i hjärnan men uppsatsen måste bli klar...

Hejja mig, hejja mig..! *gääääsp*


Ska bli intressant att läsa min diskussion med mig själv imorgon..!   

Av Ann - 2 januari 2012 08:24

Här sitter jag, trött som bara den och har ingen lust med något annat än att gå och lägga mig i soffan och titta på någon dålig film med något mums (vilken önskedröm..), barnen på fritte (inget mer lov här inte, stackars barn...) och hästarna fodrade och ute i regnet.

För nu regnar snön bort igen, den blev inte långvarig precis.

Så nu ska det hårdköras med uppsatsen hela dagen. (igen...)

Idag ska nämnligen det som är kvar på resultat och diskussionsdelen skrivas helt klart, den ska finputsas och innehållsförteckning med sidnumrering ska in...

Sist jag försökte få in innehållsförteckningen så blev hela dokumentet fullt med symboler... som jag knappt höll på att få bort, så jag ser inte fram emot att göra det igen... men jag får väl göra en kopia på och öva först!


För imorgon förmiddag ska hela uppsatsen in och då ska min handledare gå igenom den för att den ska bli så klar att den blir godkänd för opponering.

Och på söndag ska jag lämna in den så jag får opponera den 18 januari. (många den blev det!   )

Sedan är det "bara" förberedelsen för den opponeringen jag ska göra på någon annans uppsats.

Lyllos mig!

Men det vill jag inte tänka på för då får jag genast ont i magen...


Och på måndag börjar jag jobba!

Har föresten börjat fundera på en alternativ inkomstkälla.

Varför inte starta ett svenskt leogland hemma hos oss?

Det står lego högt och lågt, överallt.

På skrivbordet, på vardagsrumsbordet, på golven, under tvn, på tvn, på kylskåpet (som för övrigt fortfarande står kvar i vardagsrummet) och det gör mig galen.

Jag skulle kanske bli mindre galen om man tjänade något på det?

Så nej, jag längtar inte alls tills vår övervåning är klar och barnen får var sitt eget stort rum så de får plats med sina saker i sina rum..!


Förresten, någon som vet en riktigt bra ordlista på nätet?

Jag har försökt med fyra olika för att få reda på vad vissa ord betyder men inte lyckats med något, det bara står att sökningen gav 0 träffar. *suckar djupt*

Jag vet ju på ett ungefär vad orden betyder men för att skriva om dem vill jag ju veta exakt!


Mitt skrivbord ser tyvärr fortfarande ut så här...

 

Men vänta bara... när jag är klar med pluggandet

så kommer det att bli så mycket förändringar så ni kan inte ana..!

Då, då!!! ska jag göra allt jag inte hunnit nu..!   

(och låt mig leva i den lyckliga tron att det kommer att bli så!)


Jag har nu tagit en bloggpaus, det kanske inte är läge att ta en hästrast än alltså?

Nej, tillbaka till plugget!


Har nu läst igenom inlägget och inser hur glatt och positivt det blev!

Eller inte, men jag känner mig rätt otrevlig för tillfället så...  


Tjingeling!



Av Ann - 1 januari 2012 19:15

    

Januari


 

  


    

Ett vardagsrum med bra ac!



Februari


          


Merlin fick sitt pass


       



Mars


           

Första vårblommorna och första översvämningen för året


 

Har ni sett bebismanen!



April


  

Hingstvisning på Stuteri Pepino och Ullareds shopping, med bästa Jossan.

Här Teddy (Merlins pappa) och Sara


           

Hilma klipps första gången för året, här med Lillprins dryg,

Merlin lasttränas med goda resultat och vi tittar på de nyfödda lammen



Maj 

  

Merlin blir avvand och släpps på hingstbete  

        

Mjauis klipps med maskin för första gången och jag tar min första ridtur på Mellis sen hon blev dräktig


    

Vårruset



Juni 

          

Tim går ut ettan, jag slutar skolan för sommarlov och Tim åker med morfar till Tarfala


     

Det är sommar, då måste Chryslern ut!



Juli


Vi hämtar hem Tim från Tarfala


Power Big Meet 2011



Augusti


 

Jag skaffade mig min nya vän Hasse, det tog bara 5 månader att hitta honom...


                

Vi var på allsång i Köping



September


Skolorna har börjat igen


Lillprins bus är nu valack och har skadat sig igen...

   

   Min vän Helena ger ut en bok


Oktober


     

Merlins sår blir bättre och bättre


 

och Mellis får säsongens första täcke


November


     

Tim har sitt födelsedag/halloweenkalas (något sent) ihop med sina vänner Martin och Samuel


 

Merlin har äntligen kommit hem igen!


     

Julpyntet har hittat upp


December


        

Första snön kom, jag var på julbord och det blev en riktigt grön jul...

hela hösten kan ju sammanfattas med ordet plugg också...


Sist men inte minst min blomma som jag fick av Helena när jag

fick min fasta tjänst!



Gott Nytt År!

Av Ann - 1 januari 2012 16:34

dag!

och årets första snö!

Synd bara att den inte verkar få ligga kvar...


  

Bild från idag


Kunde inte låta bli att titta på förra årets inlägg och förundras över hur vackert och mycket snö det var!


Några favoriter i repris

   

Skulle man kasta Pontus så där idag skulle han slå halvt ihjäl sig... pyttelite snö och stenhårt under!

Kom också på att det var längesedan jag var ute med braiga kameran och försökte få lite nya fina bilder.

Kanske är dags snart men det blir ju inte jättefina bilder när man halkar runt i leran i regnet... och solen lyser ju fortfarande med sin frånvaro...

Men är snön kvar imorgon och det blir sol, då ska jag banne mig ta med mig kameran ut en sväng!

Nu skulle jag behöva gå ut och ge hästapållarna lite hö och tända upp där ute, men jag har hamnat i någon sorts matkoma med tillhörande jättetrötthet och frys, så suget på att gå ut i snöfallet är inte direkt jättelockande.

Men som den hygglomatte man är, trotsar man sitt eget behov och går ut.

Hade tänkt göra ett inlägg om året som gått i bilder, men det får bli en annan gång!

Tjingeling!

Av Ann - 1 januari 2012 10:33

för gamla tanthästen.

Jag tog in henne för sent, brukar försöka ta in henne innan det börjar smälla för mycket, men den här gången hann jag inte riktigt med.

Tyvärr...

Så jag har ägnat en del av morgonen till att borsta bort svett och övertyga henne om att det går att äta nu.

Och till min glädje så var hon inte så svårövertalad.

Även om hon inte åt kraftfodret så började hon äta hösilaget.

Det gör mig lite glad, för den värsta nyårsnatten hon haft så tog det ca tre dagar innan hon började äta igen...

Det var då jag började ge henne lugnade.

Men sedan har det gått bra i några år, om jag täckt över fönstret, haft lampan tänd och radion på och tagit in henne innan det börjar smälla för mycket.

Att jag ens testade utan lugnande är för att hon var dräktig ett år och gav di förra året och då ville jag inte ge lugnande.

Året innan den där riktigt fasansfulla natten var hon utlånad och jag vet inte om det hände något då som skrämde henne eller om det hände något den där värsta natten.

För jag har inget minne av att hon tidigare år varit så rädd.

Hur som helst så är det väldigt synd om henne...

Lilla gumman stod och såg helt skräckslagen ut när jag kom in till henne i natt.

Men ändå gnäggade hon välkomnande  eller det kanske var just därför hon gnäggade, för att hon ville ha en liten styrke kram.


Däremot Lillprinsen och den andra lilltanten tog det hela med ro.

De såg mest förvånade ut över att se mig därute mitt i natten.

Men lite förvånand ska jag erkänna att jag själv blev, för Lillprins bus har ärvt lite av sin mammas nerver i vissa situationer, men det är som vanligt, jag förväntar mig det värsta och så blir det tvärt om.

Tror att det är lite beroende på hur hans humör är också, har han tråkigt kan man ju alltid låtsas bli "rädd" för något, i brist på annat att göra!

Hade funderingar på att stänga till deras ligghall, men tog beslutet om att inte göra någon grej av det utan bara hålla koll och det är jag glad för nu. 

Så Merlin tyckte det var riktigt mysigt att stå och gosa en stund mitt i natten.

Jag hade med mig varmvatten ut för att smälta eventuell is i vattenbaljan och Merlin tog några munnar vatten, men det såg mest ut som om han gjorde det för artighetens skull inte för att han var törstig...


Så var mitt tolvslag, hur hade ni det?


Önskar er alla en god fortsättning på det nya året och hoppas att det blir ett riktigt bra år!


Nu ska jag ut och gosa lite mer på tanthästen, hör att de börjat smälla igen...


Tjingeling!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards