Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Verkar vara svårt

Av Ann - 12 februari 2012 20:48

att blogga nu för tiden...

Fast fråga mig inte vad jag gör istället... jag gör egentligen inte någonting.

Sitter i soffan och bara är, ofta med datorn som sällskap och har väldigt svårt att ta mig för något vettigt.


Men lite har jag ivarjefall gjort.

Idag tex så har jag och barnen bowlat och ätit lunch/middag med vänner.

Igår var vi bjudna till andra goa vänner på mat och trevligt umgänge och tidigare på dagen var jag och Tim till Köping och uträttade några ärenden tillsammans.

Bla så har jag köpt mig ett par nya jeans, för i fredags på jobbet när jag satte mig ner på huk så hörde jag ett ritsch... de sprack...

Jag undrar om det är för att de *harkel* är söndertvättade eller om det är för att de krympt..?

Jag har även försökt vinna över mounttvättberg i veckan, och som verkligen var ett jätteberg, men förlorade stort.

Jag fick ner storleken så jag trodde att jag hade en chans men nu är det lika jättelikt igen...


Annars så har hästarna fått lite uppmärksamhet.


 

Jag och min vackra tog en liten promenad i förmiddags i det otroligt vackra och sköna vädret...


 

Hon hamnade lite före mig ibland...


   

men när jag bad henne vänta på mig, så stannade hon så snällt!

Tittar ni noga i högra hörnet så ser ni vårt hus.


Jag filmade även lite av promenaden men eftersom just det formatet som mobilkameran gör inte går att spela upp på datorn så gick det inte att lägga in den.

Och jo, jag har fått visat för mig hur jag ska göra för att göra om det till ett annat format, men jag kanske har glömt hur man gjorde...

Och lika bra var nog det för jag flåsar något hemskt när vi sprang så innan jag lägger ut det får jag nog lära mig hur man tar bort ljudet också..!   


Hade också tänkt på prov lägga ut en filmsnutt när Lillprins bus rullar sig i snön, men som det tekniska geni jag är så avvaktar jag lite med det också... (Jossan!!! HJÄLP!!!)


Hoppas att min ork kommer tillbaka fort och att förkylningen ger sig så jag kan börja ut och röra på mig igen, eller kan det vara så att orken kommer om jag börjar röra på mig?


 

Jag och min bästa vän... och hennes son, vår bästa Lillprins bus!


Annars i veckan ska förhoppningsvis hovis hälsa på tanterna, det behövs verkligen och Lillprinsen ska avmaskas, skulle gjort det i helgen men glömde kanske bort det...

Jag ska även gaddas på onsdag, och det ser jag verkligen fram emot!

Föräldrarmöte imorgon på jobbet står också på agendan, samt ett nytt försök till sanering av hemmet, en ny strid mot mounttvättberg och äldsta sonen ska ha utvecklingssamtal på tisdag.


    

Vårt hus från vägen nedanför sommarhagen


Sänder också en tanke och en  till en vän som ramlat av en häst så illa att hon skadat ryggen ordentligt.

Som tur är så kommer hon att bli helt bra (som jag fattat det och hoppas) men jag blev allt lite orolig från början när hon inte kunde gå...


Det var allt från mig för den här gången, tjingeling!


 
 
Stina

Stina

13 februari 2012 06:52

Hon är ute och går lös ? Underbart !
Älskar bilden på dig och Mellis, ni är så fina !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

13 februari 2012 07:20

Javisst är tanten lös!
Fast när vi var nästan hemma så drog hon järnet efter en travsnutt..!
Det filmade jag också fast jag stängde snabbt av! ha ha ;D

 
Frida

Frida

13 februari 2012 10:58

Svar: Jo, jag vet, men i höstas när vi flyttat till Viby visste jag inte det och då fick han heta araben, så för att inte göra någon förvirrad fick han benämnas som det nu också :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Elin

Elin

13 februari 2012 13:49

Fina hästar du har och vad coolt att du är ute och går med henne löst =) Hoppas din kompis bli bra, inge vidare att skada ryggen:/

http://www.northernshowhorses.blogg.se

Ann

13 februari 2012 21:43

Tack, tycker också att de är fina! :)

 
Kim

Kim

13 februari 2012 18:52

Så din fina tant promenerar så snällt lös, att hon sen sätter fart sista biten är bara skoj, så censurera inte bort det på filmerna :)

Ta det lugnt, orken kommer när den kommer.
Det tar bara längre tid om du oroar dej, så njut av resan nu :)

kram kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

13 februari 2012 21:51

Hon brukar inte sticka ifrån mig så jag blev lite snopen..! :D

Och du vet, det där med att oroa sig och fundera, det är jag bra på! :)

kram kram

 
Kicki

Kicki

13 februari 2012 19:06

men när du väl bloggar så blir det innehållsrikt! =D
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

13 februari 2012 21:53

Kram! :)

 
sofia

sofia

13 februari 2012 20:26

Hon är så bedårande söt! Och duktig tjej som går själv:)

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Ann

13 februari 2012 21:55

Ja, utom när hon drar..! :D

 
Elin

Elin

14 februari 2012 07:23

SV: Kul att du gillade Western ridning ! :D Ja hornet kan vara väldigt bra att ha ibland ;)

http://www.northernshowhorses.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards