Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under februari 2012

Av Ann - 5 februari 2012 16:29

gjort många nyttiga knop...

Jag har fikat med min pappa som kom med semla och en räkmacka till mig...

Jag har mockat och fixat färdigt till hästarna OCH jag har myst och busat en lång stund med mina superhärliga fyrbenta vänner!

Kallt var det och en liten fundering jag fick är att om jag fryser, går det åt mycket energi så man kanske mister ett och annat hekto då?

Kan man ha sådan tur att man liksom slår två flugor i en smäll, går ner i vikt och slipper köpa nya termobyxor till stallet?

För det är ju så att när jag väl fått häcken ur och åker och köper de däringa brallsen så kommer det att bli varmt och de behövs inte längre...   hmm... kanske skulle åka och köpa brallor ändå... så det blir varmt menar jag!


Försökte även idag att ta lite kort på dem men det gick sådär... typ, gå inte ifrån mig för då springer jag till dig!

 


Men till slut så lyckades jag få till den här bilden

     

på den finast goaste Lillprinsen!


Råkade av en händelse titta ut genom fönstret och fick då se hur han studsade omkring och busade med sin boll.

Eller boll... det som är kvar av den...

Han höll på en lång stund och sprang, kastade och lekte med den.

Stegrade sig och slog mot den, ja han såg ut att ha riktigt roligt.

Och som vanligt så är man inte förberedd utan jag kunde bara stå och titta på håll.

Typiskt... men hade jag kommit ut så hade han förmodligen slutat leka ändå så... men det hade varit roligt att få med det på både kort och film!


Imorgon är det en lång jobbardag som alltid på måndagar och sedan på kvällen ska jag ut och äta med min lärledare och de som jag gjorde min VFU hos.

Som en liten avslutning eller vad man ska kalla det.

På tisdag ska Pontus klippa sig och sedan har jag nog inga fler måsten den veckan.

Jo Merlin ska väl avmaskas här någonstans också men det tar jag någon gång när det passar.

Jag försöker att undvika alla måsten så mycket det går då de får mig att bli trött i hela kroppen.

Men jag känner också att jag börjar bli på G igen, så sakta men säkert så kommer jag igen.


Nu ska jag köra hem en kompis till Tim som varit här och lekt och samtidigt hämta hem Pontus som varit borta och lekt.


Tjingeling!



Av Ann - 4 februari 2012 21:40

det härdar, sägs det.

Eller som en bloggvän skrev, jag andas alltså lever jag...

Bryt ihop, bit ihop.

Det går att skriva det på många olika sätt.

Men det som varit är att jag har haft en lite tung tid av olika skäl med mycket måsten och mycket stress, men hoppas att det har vänt nu.

Så jag har varit lite osynligt ett tag.


Det har hänt lite sedan det bloggades här sist.

Jag har tagit min examen, uppsatsen är äntligen godkänd.

Jag borde jubla, men jag orkar inte.

Hela familjen var på examenscermoni i Karlstad där jag fick diplom.

Spännande tyckte barnen!

Och som Tim sa, det var lite större än jag väntat mig!

Jag undrar jag om han trodde det skulle vara kanske lite större än Brattbergsskolan?

Tror han kom upp i över tjugo hus som hörde till Karlstad Universitet, när han räknade.

På jobbet har jag börjat komma in i rutinerna men det är fortfarande en del kvar att komma in i.

Tur jag har så otroligt bra kollegor!

Den här gjorde mig så glad!

Den här fina ängeln fick jag av min kollega Lotta när uppsatsen blev godkänd, visst är den fin!?


Att jag sedan åkte på en rejäl förkylning som gör att det fortfarande känns som om överkäken ska ramla ur har ju inte gjort att saker och ting känns lättare.

Men något som kändes riktigt bra var när jag fick min första lön på många år!


Lite av det som varit tungt är hästarna.

De som är mitt andningshål och min batteriladdare.

De har blivit eftersatta och har i stort sett bara fått den nödvändigaste skötseln i många veckor nu.

Jag har släppt ut dem tidigt på morgonen och tagit in dem sent på kvällen.

För att jag inte hunnit mer.

Och nu när jag inte har något skolarbete kvar och jag borde kunna ta igen det, känns det som ett jättegrej att bara ta sig upp ur soffan...

Tanken har till och med dykt upp att jag kanske inte skulle ha några hästar.

Men naturligtvis var det inte mer än en tanke.

Men bara att jag tänkt tanken känns tungt...

Och naturligtvis ska jag inte sälja några hästar.

För vem vill ha en gammal shettis med något tok i ryggen, eller en två-åring som varit rejält skadad i leder två gånger redan.

Och gammeltanten som slutar äta när hon åker hemifrån...   

Nej, det kommer inte att ske men det känns ändå läskigt att tanken dök upp...


Hur som så har min kära gubbe gjort mitt hästliv lite lättare genom att igår när jag kom ut till hästarna hade han ställt ut en hemmagjord thermobar hos Lillprinsen och Hilma.

En fantastisk sak som höll deras vatten isfritt fast det var mer än -20 grader kallt.


 


Och som om inte det var nog så kom en till överraskning i förmiddags då han tog fram en till, så nu har jag 90 liter isfritt vatten i bägge hagarna.


Här framkörd av och med Pontus och hans pulka.


Försökte ta lite kort på hästarna idag men det är inte så lätt...

    

när man vill vara nära...


      


         


Jag har också börjat göra lite självupptagna saker bara för mig själv.

Som att jag har beställt tatueringstid som en examenspresent till mig själv.

Ska göra klart en tatuering jag har på benet och som jag tänkt fixa i flera år.

Sedan har jag även köpt något sort mirakel medel (det vet jag förstås inte än om det är...) som ska göra mina ögonfransar längre och tätare.

Mina ögonfransar får man ju leta efter så det ska bli intressant att se om det funkar även på mig!

Ska också försöka få ut min *harkel* vältränade kropp på lite motionering, kanske kan det få mig lite piggare.

Hmm när jag läser vad jag skrivit kan man nästan tro att jag har börjat på någon sorts tidig 40-års kris...


Ja ja... jag försöker ivarjefall också ägna lite mer tid till barnen eftersom jag känt mig ganska otrevlig mot dem de veckor jag både jobbade och pluggade.

Så idag har vi varit och sett Mäster Katten på bio med dem.

Den var rätt kul.


Nej, nu ska jag göra gubben sällskap och krypa ner i sängen.

Tjingeling!






Av Ann - 1 februari 2012 18:01

försvunnit helt men har haft några "dippar" och återkommer när jag känner mig piggare och orkar skriva.

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards