Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Ann - 9 april 2012 21:05

och välbehövlig påskledighet... jag vill inte att den ska ta slut...


Började påsken med att bjuda mina finaste killar på uppskattad äggfrukost

 


Sedan kom mamma och vi åt lite påsklunch och sedan var det den efterlängtade påskäggjakten för barnen.


Påskdagen fick jag en plötslig lust att göra rent lite hästsaker.

Här är Mellis sadel klar, hennes träns, mina stövlar,

Hilmas träns och sele fick sig också en omgång


Sedan kom nästa energikick, jag beslöt mig, med barnens hjälp, för att köra Hilma.

Gubben filmade men eftersom jag fortfarande inte vet hur jag lägger ut film så får ni vänta på bevis tills jag fixat kort på lilltanten i arbete.


Och som om inte det var nog så togs beslutet att sätta igång älsklingstanten också.

   

Jag tog massor av kort ifrån olika vinklar men hur jag än gjorde så såg hon högdräktig ut. 

Vilket hon inte är...

Okej, kanske aningens svankig med...   

Men med lite mer ryggmuskler så kommer nog både ryggen och magen upp lite... man ska vara positiv..!

Så där togs beslutet på stående fot att vi måste göra något åt våra kroppar, både hon och jag...

Jösses så vi ser ut...


Men ut kom vi tillslut på en skritt tur.

 

Eller skritt tur... hon var helt övertaggad, mer som en pigg 4-åring än en 19-åring!


Och eftersom både hon och jag skulle göra något åt våra kroppar så var jag ute och gick efter utsläppet imorse, alltså vid 06.30

Hade ju köpt stavar när jag var i Ullared, men inte vet jag vad jag köpte för något men för korta var dem...

Men jag går nog hellre utan stavar tror jag.

En arbetskamrat hade vid ett tillfälle tidigare sagt att om man tog korta snabba steg i uppförsbackar (okej, han kanske sa trappor...) så skulle man få en fin fast rumpa.

Och vem vill inte ha det?

Så jag gjorde väl helt enkelt det.

Tog korta snabba steg i backarna jag gick i alltså.

Vilket resulterade i att jag i den tredje uppförsbacken istort sett fick kramp i skinkorna.

Man är ju tydligen väldigt vältränad...

Men 6 km knatade jag även om det gjorde förbenat ont i häcken på slutet.


Hilma fick sig en lite tur idag med, för som Tim sa, hon behöver nog röra på sig mer så att hon orkar springa sedan, hon flåsar väldigt nu!


Sedan tog jag och Mellis oss också en tur till idag.

 

I regnet vill jag bara upplysa om...


Det är samma visa varje år...

 

Men jag blir lika förvånad varje gång ändå, jösses vilka pälshögar det blir när de fäller!

Igår ute till fåglarna, idag inne för det regnade.


Merlin har till sitt stora förtret blivit lite åtsidosatt den här helgen.

Det brukar normalt vara han som i första hand får komma in och bli ompysslad och grejad med men den här helgen fick han inte komma in alls.

Vilket resulterade i att han gnäggade och stod i bara han hörde mig.

Och jag har nu sett hur han dansat fram i en fin trav (den har ju varit borta ett tag), samt stegrat och ställt upp sig så fint så jag måste bara försöka komma ut i hagen med en kamera så fort det blir lite bättre väder igen.

Riktigt högrest och fin även om rumpan är aningens högre igen.

Han har nog haft en växtperiod nu för jag har sett att han legat mycket ner i höt ute i hagen på dagarna.


Nu till duschen så man kommer i säng, imorgon är det ju jobb igen...

Längtar såååå tills vårt nya badrum är klart så jag kan bada...


Tjingeling!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards