Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Ann - 8 maj 2012 11:28

klubbad...

Gick hem ifrån jobbet igår för att jag känd mig aningens krasslig och blev hemma idag också.

Ligger i soffan och har inte gjort många knop... men det är rätt skönt det med.

Men imorgon blir det jobb igen och ordningen blir återställd.


Lite fler bilder ifrån helgen...

 

barnen leker ute och gör bana för radiostyrda bilar...


jag tittade runt lite i trädgården och insåg...

       

att det nog blir mycket vinbär i år... någon som vill ha?


Rabarberna verkar växa bra även dem

 

så snart kan jag nog göra rabarberpaj!


Men rackarns vad det är mycket att göra i trädgården... och det står inte på förrens det är dags för årets första klippning av gräset heller.

Man skulle nog kunna säga att det är dags, men att det tar en stund för mig att vilja fatta det...  


Mellis får komma ut och vara med oss och hjälpa till att hålla nere gräset

 

Någon gnäggar?


Jasså, det var bara han...

 


Nu är han nog bra avundsjuk..!


 


Lika bra att fortsätta äta!


 


 


Hilma och hennes Tilly

 


 

Hilma älskar att få komma ut och Tilly är så duktig!


Vissa tror visst att det är sommar redan...

  

men jag anser att det är för kallt för vattenkrig än.

Men de vet vem de ska fråga för att få ett ja..!


Det här var från den första maj... årets första bilträff!


Då kom även Jenny ut och klippte Hilma, som i vanlig ordning tyckte det var såååå skönt!


Tanterna fick även besök av hovis dagen före, så nu är de fina i fötterna igen.

Halm hämtades av mig och gubben i helgen, men det fanns bara storbal kvar, alla småbal var slut.

Så jag fick ställa in dem hos Hilma och Lillprins bus... vi får väl se om han leker ut all halm eller om det går att ha dem stående där...

Köpte två storbalar och det vore ju bra om han kunde låta bli dem för då tror jag de räcker under sommaren.


Nu ska jag nog fortsätta att softa en stund innan det är dags att hämta hem barnen.


Tjingeling!



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards