Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Ann - 15 maj 2012 13:52

inlägg som försvann när jag skulle spara det...

Mycket irriterande...


Hur som helst så har jag haft en fantastisk stund med Lillprinsen.

Jag tror minsann att det kommer att bli häst av honom med så småningom..!

Han var sååå härlig att hålla på med idag.

Ett tag här har han hållit på att smådryga sig med småsaker som tex att när han varit i den tillfälliga "vänja vid gräs hagen" så kommer han när jag ropar. jag får ta tag i grimman, men när jag ska knäppa på grimskaftet så kastar han sig.

Och det ser ut som om han skrattar åt mig.

Så håller han på ett par gånger, sedan får jag knäppa på grimskaftet utan problem.

Eller hans luftakrobatik när vi är ute och går.

Rätt vad det är så flyger han i luften, bara för att.

Och jag får hjärtsnörp varje gång eftersom jag inte är förberedd.

Fast jag borde.

Ja jag vet, det är lite unghästfason, men idag var han bara så bäst!


Han stod lugnt uppbunden på gången medan jag försökte göra rent honom och reda ut manen, utan att försöka äta upp grimskaftet han var uppbunden med.

Bara stod still och mös.

Sedan lasttränade vi en stund och han gick raka vägen helt in.

Han har inte ro att stå kvar så länge, så det gäller att vara med så det blir jag som backar ut honom.

Efter ett par tre sådan vändor så tyckte jag att det var nog.

Då tog vi en liten prommis med lite trav och några halter.

Det satt som smäck!

Jag älskar sådana här dagar, då allt bara funkar!


 


Och varför är jag hemma då så att jag kan hålla på så här mitt på dagen?

Jo för när jag i söndagskväll ville att mannen skulle kompensera mig för sitt glömda firande av vår nionde bröllopsdag, så passade jag på att bli magsjuk.

Och eftersom man ska vara hemma i minst 48 timmar efter det så är jag hemma idag med.

Helt oförskämt pigg..!

Och det var jag redan igår eftermiddag!


Men jag har inte bara varit magsjuk, jag har tagit ett revolutionerande beslut också.

Jag har beställt en ny telefon.

Hasse funkar ju inte så bra och skulle behöva komma in till en till en telefondoktor.

Det blev en Samsung Galaxy S Advance.


 


Och den ser riktigt avancerad ut... så vi får väl se hur lång tid det tar innan vi blir sams.

Men... man kan ju alltid byta ut den (vad den nu ska kallas...) mot Hasse igen om vi inte kommer överens.

För Hasse går ju förhoppningsvis att laga.


Nu ska jag hämta hem huliganbarnen och sedan fixa lite i trädgården... eller med den andra "vänja vid gräs hagen" eller så.

Inget av det lockar så där jättemycket men bägge delarna ska väl göras antar jag.


Tjingeling!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards