Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 8 juli 2012

Av Ann - 8 juli 2012 08:58

Så jag gör ett nytt bloggförsök!

Igår var jag, gubben å Pontus på årets Power Big Meet.
Tim ville inte följa med utan var hos en konpis.
Så efter att ha suttit i en bilkö i vad som kändes en evighet så kom vi inte in med bilen för att det var fullt!
Det var bara att parkera en bra bit ifrån å gå in på flygfältet.
Till råga på allt så var var jag i stort behov av en toa.
Snacka om antiklimax.
Å jag var skitsur...
Men det gick över efter toabesöket! ;)

Något helt annat som jag gjort men aldrig gjort tidigare är att jag fixat naglarna.
De blev fina men vita tippar känns väldigt sofistikerat å jag känner mig inte sofistikerad...
Så gör jag om det så blir det nog kanske svarta tippar istället.
Om det funkar att ha fixade naglar i stallet.
Men den här veckan som jag haft dem har ivarjefall gått bra.

Hilmas vagn är nu lagad, gubben förbarmade sig över mig å fixade punkan på däcket.
Å Hilmas hovböld är helt utläkt och hon har framskor på, så nu är det bara för Tilly att tuta å köra igen.

Mellis däremot är stel som bara den å inte fräsch i bakpartiet så där vet jag inte...
Equiterapeften (hur stavas det?) trodde det satt högt upp precis som jag trott.
Man ska ju heller inte bryta å greja för mycket på en gammal häst så vi nöjde oss med några försiktiga stretschövningar.
Å jag får kanske nöja mig med att klappa å pyssla med henne.
Men skoningen med stödet för hoven funkade himla bra för henne.
Inte en darrning!
Så undrens tid kanske inte är förbi!
Håll tummarna!

Tjingeling!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards