Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 9 november 2012

Det var inte igår precis...

Av Ann - 9 november 2012 12:55

Jag har ju inte varit den flitigaste bloggaren på väldigt länge.
Men jag tror det finns vissa förklaringar till det och jag finns kvar även om det har blivit glest mellan inläggen.
Även om det nästan inte känns som om jag lever just nu.
Varför då?

Jo för vi har haft magsjuka.
Allihopa.
Först Tim, sedan gubben och Pontus och sist jag.
Och jag ligger för andra dagen i rad med feber och fortfarande ont i magen.
Staaackars mig...

Sedan i våras har det ändå hänt lite här.
Lill prins bus har varit på bete hos sina killkompisar i sommar och när han kom hem började den försenade träningen med honom.
Han longeras nu i alla gångarter, vilket går jättebra.
Jag och min kära vän Jossan satte igång och lastträna honom vilket också går rätt bra nu.
Han har fått täcke, gjord och sadel på sig samt träns.
Inga problem.
Nästa steg är att åka iväg till en vän med honom för lite agillityträning och löshoppning.
Det ska bli kul!

Men allt går så långsamt pga att jag är så otroligt sjukt trött.
Det har jag varit väldigt länge nu.
Och det fick sin förklaring härom veckan.
Jag har fått diabetes.
Och jag har fm haft det minst ett år, troligen längre.
Dessutom med rätt höga värden vad jag förstod.
Men nu kan det bara bli bättre!

Jag har ändrat kosten lite och äter väldigt lchfinspirerat, ska så fort jag får lite ork tillbaka och magen tycker att medicinen är lika bra som jag, börja motionera igen och då förhoppningsvis bli som en ostoppbar duracellkanin!

Dessutom har jag fått börja att sticka mig och kolla mitt blodsocker.
Ganska intressant.
Vikten har börjat peka neråt, men det är tråkigt att man ska behöva få en sån här diagnos för att man ska ta sitt förnuft till fånga och börja äta vettigt och ta hand om sig.
Det borde man gjort ändå...
Så tänk på det kära vänner, ta hand om er!

Tjingeling för den här gången!

 
 
Stina

Stina

9 november 2012 13:21

Vad roligt att höra ifrån dig, om du visste vad jag saknat dina inlägg !

Oerhört tråkigt med din diabetesdiagnos =(
Jag hoppas du snart kan ha den i schack !

Otroligt fin har han blivit din prins, börjar bli stor nu =)
Kram !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

9 november 2012 13:58

Oj vad snabb du var!
Kände att jag tappade orken helt i våras men snart hoppas jag vara pigg igen! :)

När jag inte riktigt haft orken att läsa bloggar så är det bra med fb så man har lite koll på er ändå! ;)
Kram

 
Jossan

Jossan

9 november 2012 17:38

Nämen HALLÅ!! :D Vad glad jag blev när jag hittade ett inlägg här! :D Krya på dig nu! Kram på dig!!!

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Ann

9 november 2012 18:52

:)

 
Kicki

Kicki

9 november 2012 23:41

här kommer tredje ekot! vad roligt att du poppat upp igen! Trist med diagnosen, men bättre att ha den, veta och få det under kontroll än att gå och må taskigt! Det klarar du det är jag saker på! Och prinsbus han bara växer...tänk fasen vad fort det går! Snart flyger ni omkring tillsammans! Kram!

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

10 november 2012 13:43

Japp tiden går fortare än man tror... snart dags att sitta upp!
*sväljer* ;)
Kram

 
Kim

Kim

10 november 2012 12:59

Åh va glad jag blir att du är tillbaka! Klick på dej;)

Det tar lite tid att komma i balans med mediciner, kost och nya vanor, men snart så är du på G igen.
Måste trots allt kännas bra att få svar på varför du kännt dig hängig.

Hoppas att hela familjen mår bättre nu!

Duktig Prins du har!

Stor kram <3

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

10 november 2012 13:42

Japp nu mår vi alla bra igen!

Kram!

 
Ingen bild

sofia

10 november 2012 13:21

Å vad glad jag blev när du tittat in på bloggen:)

Jätteroligt att du skriver, jag har kikat in här.
Å vad trist att du fått diabetes, visst är det konstigt att man ibland ska få en diagnos innan man är snäll med sig själv & tar hand om sig.

Vad killen har blivit stor:)

Ann

10 november 2012 13:43

Man måste visst få en knäpp på nosen ibland för att fatta! ;)

Och jag hoppas prinsen växer liiite till! :)

 
Viveca

Viveca

11 november 2012 01:02

Kul att du är tillbaka. Jobbigt att du fått diabetes men antar att det är skönt att få reda på var tröttheten kommer ifrån.

Du kommer att fixa det galant. Skall bli spännande att följa dig och hästarna igen.

Kram

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

11 november 2012 11:49

Nu kan jag ju göra något åt det ivarjefall! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards