Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 10 november 2012

Av Ann - 10 november 2012 16:34

Idag är jag pigg.
Och hungrig...
Eller pigg och pigg... det beror väl på hur man definierar pigg, men åtminstone lika pigg som innan magsjukan.
Och hungrig... ja det är jag ju också nästan jämt så nu är ordningen återställd.
De kg som faktiskt försvann under sjukdagarna håller också på att komma tillbaka.
Tyvärr.

Idag har jag, förutom då att äta igen allt jag förlorat, fixat hästar och fyllt på krafft i foderlådan åt dem, faktiskt också pinat mig ut på en liten promenad (med betoning på liten) i regnet.

Mina kära barn gjorde mig äran och cyklade med (och det hade nog inget att göra med att jag hade hotat med dataförbud om de inte var ute en bra stund och dessutom rörde på sig) men de tyckte nog att jag gick sakta för de cyklade ifrån mig mest hela tiden.
Pontus frågade dessutom om jag inte kunde tänka mig att springa istället, men eftersom ingen av dem kan hjärt och lungräddning avböjde jag.
Jag vill inte dö än...

Efter en stund när vi vänt hemmåt igen måste jag sett trött ut för då undrade Tim om jag ville låna hans cykel...
Okej... jag är inte i OS-form men jag skyller helt och hållet på magsjukan.
Hade det inte varit för den hade jag givetvis orkat både springa och mycket längre...

Jag tog också en titt på Förolämpningen (crosstrainen för er som inte vet vem det är) och kunde bara konstatera att den var... dammig. Den blir det om den används som täckestork, vilket den fungerat alldeles utmärkt som.
Men jag antar att jag måste damma av den och sätta upp nya krokar i taket till täckena.

Men på tal om täcken... :D till något mycket roligare.
Jag har ju beställt nya täcken!
Merlin skulle ju få ett eget att ha när det är sådäringa superregniga/snöiga dagar.
Egentligen är jag inte mycket för täcken på unghästar men den här hösten har fått mig att tänka om en aning.
Han fick prova ett av sin mamma men där var det drunkningsvarning så det gick inte utan ett nytt eget ska han få!
Och när jag ändå beställde ett till honom så råkade jag beställa ett likadant till Mellis.
Och en ny pyjamas till henne med.
Och en ny sadelgjord till prinsen med.
Så där ser man vad som kan hända när man vilar lite :)
Då blir det dyrt...

Tjingeling från mig!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards